Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Toyota Motor Europe (TME) udanie zaczęła 2024 rok. W pierwszym kwartale w regionie sprzedano 319 737 samochodów, co jest wynikiem o 10% lepszym niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Koncern w Europie poprawił swój udział w rynku o 0,2 p.p. i wynosi on 7,3%, a Toyota jest drugą najpopularniejszą marką samochodów osobowych.

Sprzedaż na początku 2024 roku napędzają zelektryfikowane modele Toyoty i Lexusa. Klienci kupili w pierwszym kwartale 229 742 samochody z bez- lub niskoemisyjnymi napędami, co jest 10-procentowym wzrostem rok do roku. W Europie Zachodniej, w tym w Polsce, takie samochody stanowią aż 75% wszystkich pojazdów, które opuściły salony obu marek. W całej Europie udział zelektryfikowanych aut wynosi 72% sprzedaży TME.

„Jesteśmy zachwyceni, że utrzymaliśmy tendencję wzrostową na początku 2024 roku. Mamy duży bank zamówień na hybrydy, hybrydy plug-in, auta z bateryjnym napędem elektrycznym oraz z napędem elektrycznym na wodorowe ogniwa paliwowe, co potwierdza, że klienci doceniają nasze wielotorowe podejście do redukcji śladu węglowego oraz świadczy to o sile naszych produktów, marek oraz dobrej pracy dealerów” – powiedział Matt Harrison, Chief Corporate Officer w Toyota Motor Europe.

Yaris Cross europejskim bestsellerem

Klienci marki Toyota w Europie kupili 300 577 samochodów w pierwszym kwartale 2024, co jest wynikiem lepszym o 8% od uzyskanego od stycznia do marca 2023 roku. Najczęściej wybieranym autem w tym okresie był Yaris Cross – z salonów wyjechało 52 794 egzemplarzy tego miejskiego crossovera. Drugim najpopularniejszym autem z wynikiem 47 224 egzemplarzy była Corolla, która występuje w nadwoziach Hatchback, Sedan i TS Kombi. Na trzecim miejscu uplasował się Yaris (44 718 egz.), a dużą popularnością w Europie cieszą się Toyota C-HR (31 299 egz.), Aygo X (26 260 egz.) oraz RAV4 (25 717 egz.).
Toyota Motor Europe z 10-procentowym wzrostem sprzedaży w Europie w pierwszym kwartale 2024 roku

Sprzedaż Toyot ze zelektryfikowanymi napędami wzrosła o 7%, a klienci kupili 211 737 takich aut. Najpopularniejszymi modelami z tej kategorii są Yaris Cross Hybrid (49 186 egz.), Corolla Hybrid (41 000 egz.), Yaris Hybrid (39 410 egz.), Toyota C-HR Hybrid (30 274 egz.) oraz RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (24 327 egz.).

W Europie Zachodniej (łącznie z Polską) zelektryfikowane Toyoty stanowią 75% sprzedaży. W Europie Wschodniej oraz w Izraelu, Armenii, Azerbejdżanie, Gruzji i Kazachstanie 52% nowych samochodów Toyoty miało zelektryfikowany napęd.

Na początku 2024 swoją pozycję umacnia marka Toyota Professional. Od stycznia do marca sprzedano 40 852 samochodów, co jest wynikiem o 22% lepszym niż przed rokiem. Najpopularniejszym modelem jest Hilux (16 873 egz.), a jego sprzedaż wzrosła o 15%. W przypadku modelu PROACE CITY (15 881 egz.) wzrost wyniósł aż 40%, sprzedaż modelu PROACE (8098 egz.) urosła o 7%.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ProfilGate
VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
GREG-PLAST
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
MESH Works Inc.