Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
Partnerstwo Toyoty i CJPT z prefekturą Fukuoka wchodzi w nową fazę, uruchamiając pierwszy wspólny program wykorzystania wodoru w lokalnym transporcie publicznym. Prototyp nowego małego autobusu na ogniwa paliwowe będzie obsługiwał nową 40-kilometrową linię autobusową w ramach 1,5-rocznego pilotażu.

Praktyczny test 14-osobowego pojazdu zbudowanego na bazie Toyoty Coaster ma zaowocować opracowaniem przez CJPT modelu produkowanego seryjnie.

Spółka joint venture Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT), która powstała z inicjatywy Toyoty w 2021 roku, połączyła japońskie firmy motoryzacyjne w rozwoju bezemisyjnego transportu w Japonii. W grudniu 2022 roku CJPT zawarła z prefekturą Fukuoka umowę na rozbudowę lokalnego transportu wodorowego. Ich pierwszy wspólny projekt to pilotażowy program użytkowania małego autobusu elektrycznego zasilanego ogniwami paliwowymi w systemie szybkiego transportu autobusowego na linii Hikoboshi.

Mały autobus wodorowy Toyoty

Do obsługi 40-kilometrowego odcinka w prefekturach Fukuoka i Ōita Toyota opracowała prototyp małego autobusu FC, oparty na 20-miejscowej Toyocie Coaster. Autobus ma 6 990 mm długości, 2 100 mm szerokości i 2 630 mm wysokości i będzie oferował 14 miejsc siedzących dla kierowcy i pasażerów. Został wyposażony w elektryczny napęd na wodorowe ogniwa paliwowe z Toyoty Mirai drugiej generacji. Tak jak wszystkie pojazdy typu FCEV, nowy autobus jest bezemisyjny i przyjazny dla środowiska, a jednocześnie nie będzie wymagał długotrwałego ładowania baterii, gdyż tankowanie wodoru trwa tylko kilka minut. Napęd FCEV opiera się na silniku elektrycznym zasilanym energią produkowaną na bieżąco w ogniwach paliwowych, w reakcji chemicznej wodoru i tlenu, której jedynym produktem ubocznym jest czysta woda.
Toyota opracowała nowy mały autobus wodorowy. Prototyp będzie testowany w sieci lokalnego transportu w Japonii.
.
Program testów wstępem do seryjnej produkcji

Partnerem pilotażu jest Kyushu Railway Company (JR Kyushu), który będzie operatorem linii autobusowej Hikoboshi. Będzie to linia zastępcza między stacjami kolejowymi Soeda i Hita, gdzie ulewne deszcze uszkodziły 40-kilometrowy odcinek linii kolejowej JR Hitahikosan. Testy prototypowego autobusu są zaplanowane na okres od jesieni 2023 roku do wiosny 2025 roku. Na podstawie zebranych doświadczeń Toyota i CJPT planują zaprojektować seryjny autobus wodorowy nowej generacji.
Rozbudowa transportu wodorowego w Japonii

Commercial Japan Partnership Technologies Corporation to spółka joint venture Toyoty, Isuzu, Suzuki i Daihatsu założona w kwietniu 2021 roku, której zadaniem jest popularyzacja w samochodach użytkowych najnowszych technologii z dziedziny elektryfikacji, automatyzacji prowadzenia, łączności i współdzielenia pojazdów. 26 grudnia 2022 roku CJPT i prefektura Fukuoka zawarły umowę partnerską o rozbudowie transportu wodorowego w regionie. Umowa obejmuje wprowadzenie autobusów i ciężarówek na wodór do komunikacji publicznej i logistyki, a także zakup samochodów osobowych na ogniwa paliwowe do oficjalnych flot instytucji samorządowych. Współpraca zakłada także promowanie rozwoju infrastruktury wodorowej przy głównych arteriach komunikacyjnych.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
QualityHUB24
Etisoft Sp. z o.o.
Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.
Craemer GmbH
Takoni Sp. z o.o.