Grupa firm, reprezentująca m.in. Lear Corp, TRW Automotive i innych dostawców poinformowała, że w najbliższych tygodniach skieruje do rządu USA zapytanie w sprawie wsparcia, aby uniknąć setek bankructw.
Kilkunastu dyrektorów zarządzających i szefów finansów spotykało się w ostatni poniedziałek, aby wypełnić wniosek o federalną pomoc dla dostawców, informuje w swoim oświadczeniu na stronie internetowej, organizacja Motor & Equipment Manufacturers Association (MEMA).
"Problemy dostawców są dokładnie takie same, jakie General Motors i Chrysler miały we wrześniu", powiedział Neil Od Koker, szef organizacja OESA (Original Equipment Suppliers Association), reprezentowanej przez MEMA.
Amerykańscy producenci aut płacą dostawcom około 15 mld dolarów w każdy drugi wtorek miesiąca, za części dostarczone od 45 do 75 dni wcześniej, czytamy w oświadczeniu. Następna płatność spadnie do poziomu 5-7 mld dolarów, ponieważ sprzedaż samochodów spadła w grudniu i styczniu.
Przedstawicieli dostawców spotkali się w styczniu z reprezentantami Departamentu Skarbu i zespołem ówczesnego prezydenta-elekta, aby rozmawiać o potrzebie pomocy.
Dostawcy nie podali dokładnej kwoty jaką ma zawierać wniosek, ale jak poinformował David Andrea, wiceszef OESA, suma wsparcia dla producentów części powinna wynosić ok. 10 mld dolarów.
Kilkunastu dyrektorów zarządzających i szefów finansów spotykało się w ostatni poniedziałek, aby wypełnić wniosek o federalną pomoc dla dostawców, informuje w swoim oświadczeniu na stronie internetowej, organizacja Motor & Equipment Manufacturers Association (MEMA).
"Problemy dostawców są dokładnie takie same, jakie General Motors i Chrysler miały we wrześniu", powiedział Neil Od Koker, szef organizacja OESA (Original Equipment Suppliers Association), reprezentowanej przez MEMA.
Amerykańscy producenci aut płacą dostawcom około 15 mld dolarów w każdy drugi wtorek miesiąca, za części dostarczone od 45 do 75 dni wcześniej, czytamy w oświadczeniu. Następna płatność spadnie do poziomu 5-7 mld dolarów, ponieważ sprzedaż samochodów spadła w grudniu i styczniu.
Przedstawicieli dostawców spotkali się w styczniu z reprezentantami Departamentu Skarbu i zespołem ówczesnego prezydenta-elekta, aby rozmawiać o potrzebie pomocy.
Dostawcy nie podali dokładnej kwoty jaką ma zawierać wniosek, ale jak poinformował David Andrea, wiceszef OESA, suma wsparcia dla producentów części powinna wynosić ok. 10 mld dolarów.