Volkswagen dostarczył w maju klientom na całym świecie 512 100 samochodów, czyli o 5,1 proc. mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku.
Wyniki w poszczególnych regionach mocno się od siebie różniły - w Ameryce Północnej (+8,6 proc.), Ameryce Południowej (+5,4 proc.) oraz na rynku niemieckim (+2,2 proc.) dostawy dla klientów wzrosły, zmalały z kolei w Europie (-6,1 proc.), czego się spodziewano. Sytuacja w Chinach nie zmienia się: także w maju Volkswagenowi udało się tu zwiększyć swoje udziały, mimo że ogólnie rynek był mniejszy.
Dostawy w poszczególnych regionach i rynkach:
W Europie Volkswagen dostarczył klientom 157 500 pojazdów, czyli o 6,1 proc. mniej niż w tym samym miesiącu przed rokiem, który okazał się rekordowy. W Europie Zachodniej marka odnotowała spadek o 5,5 proc. do 134 500 pojazdów.
Dobre wyniki odnotowano na niemieckim rynku, na którym w maju Volkswagen przekazał klientom 53 700 samochodów. Oznacza to dla marki wzrost o 2,2 proc. Nadal bardzo dużą popularnością cieszyły się SUV-y T-Cross, T-Roc i Touareg.
Podobnie jak w Europie Zachodniej, również w regionie Europy Środkowej i Wschodniej Volkswagen musiał pogodzić się z gorszym wynikiem. Dostawy zmniejszyły się tu o 9,4 proc. do 23 000 pojazdów.
Region Ameryki Północnej nadal rozwijał się bardzo dobrze dla Volkswagena. Mimo że w sumie rynek się kurczył, marka dostarczyła 54 400 aut, co oznacza wzrost o 8,6 proc. w porównaniu z majem 2018 roku. Duży udział w tym sukcesie miały Stany Zjednoczone. Na tym największym pojedynczym rynku regionu klienci odebrali 35 700 samochodów Volkswagena, czyli o 14,4 proc. więcej niż w tym samym miesiącu przed rokiem. Również w maju najpopularniejszym modelem marki okazał się Tiguan, w wypadku Atlasa maj był zaś najlepszym miesiącem od chwili wprowadzenia tego modelu na rynek. Także w Kanadzie Volkswagen dostarczył odbiorcom więcej aut niż przed rokiem (+6,6 proc.). Tego pozytywnego trendu w regionie nie był w stanie odwrócić Meksyk, w którym dostawy zmniejszyły się o 6,0 proc. do 10 700 samochodów.
W Ameryce Południowej Volkswagen osiągnął w maju pozytywny wynik. Marka dostarczyła 44 300 samochodów, a więc o 5,4 proc. więcej niż w maju 2018 roku. Należy to zawdzięczać głównie rynkowi brazylijskiemu, największemu w tym regionie. Volkswagen przekazał klientom w Brazylii 36 500 samochodów, oznacza to wzrost o 29,8 proc. Mocna pozycja marki Volkswagen w Brazylii pozwoliła skompensować spadek w Argentynie - wyniósł on 60,1 proc., co oznacza, że do klientów trafiło 4 100 samochodów. Sytuacja gospodarcza w Argentynie jest trudna, a rynek bardzo mocno się kurczy.
W regionie Azji i Pacyfiku dostawy Volkswagena wyniosły 245 400 samochodów, co oznacza spadek o 8,0 proc. w porównaniu z majem poprzedniego roku. Sytuacja w Chinach, na największym pojedynczym rynku marki Volkswagen, również w maju nie uległa zmianie - ogólna sprzedaż samochodów w Chinach malała. Volkswagen dostarczył tu klientom 233 900 aut (-7,0 proc.) i zwiększył swój udział w rynku.