Volvo konsekwentnie zmierza do celu, jakim jest kolejny rekord sprzedaży w ujęciu rocznym.
W okresie od stycznia do sierpnia całkowita sprzedaż Volvo Cars wyniosła 443 168 samochodów, co stanowi wzrost o 7,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Rośnie popyt na SUV-y, co znajduje odzwierciedlenie zarówno w zamówieniach, jak i wydaniach poszczególnych modeli. Na pierwszym miejscu w sierpniu znalazł się model XC60. Na drugie miejsce awansował najmniejszy SUV - XC40. Podium zamyka XC90. Do całościowego sukcesu dołożyły się także nowe modele, w tym budowany w Stanach Zjednoczonych S60, czy produkowane w Szwecji V60 i V60 Cross Country.
W sierpniu europejskie salony opuściło 16 639 samochodów osobowych marki Volvo, co stanowi wzrost o 11,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Trzy najlepsze rynki Volvo w regionie to Szwecja, Wielka Brytania i Niemcy, które odnotowały wzrost odpowiednio o 29,4 proc., 30,8 proc. i 8,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W Europie dwoma najpopularniejszymi modelami są XC60 i XC40.
Sprzedaż w USA w sierpniu zamknęła się liczbą 9 194 aut, co oznacza wzrost o 2,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W ubiegłym miesiącu XC90 był najlepiej sprzedającym się modelem za oceanem. Amerykanie wolą duże auta i głosują na nie w salonach swoimi portfelami.
Sprzedaż w Chinach w ubiegłym miesiącu osiągnęła wynik 14 212 samochodów, co oznacza wzrost o 24,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Dobra wydajność wynikała z utrzymującego się wysokiego popytu na lokalnie produkowaną XC60 i S90.
Świat
Volvo Cars odnotowuje na świecie 10,2 proc. wzrost sprzedaży w sierpniu 2019 r.
- Szczegóły
- Autor: Volvo
Światowa sprzedaż Volvo Cars cały czas rośnie. W sierpniu bieżącego roku wydano klientom o 10,2 proc. więcej aut niż w sierpniu rok wcześniej. Sprzedaż od początku roku urosła o 7,6 proc. zmierzając w kierunku kolejnego rekordu.