Firma Volvo Cars odnotowała kolejny wzrost sprzedaży samochodów na całym świecie. W kwietniu bieżącego roku sprzedaż była wyższa o 7,4 proc. niż w kwietniu 2018.
Sprzedaż w okresie styczeń-kwiecień 2019 była wyższa o 8,9 proc. niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Po czterech miesiącach wzrost sprzedaży w Polsce wyniósł ponad 19 proc.
Kwiecień był kolejnym, dobrym miesiącem dla naszej firmy. Na całym świecie sprzedano 56 535 aut marki Volvo. Wszystkie kluczowe regiony: USA, Chiny i Europa odnotowały wzrosty. Od początku roku do końca kwietnia sprzedano 217 855 osobowych Volvo. To oznacza wzrost o 8,9 proc. w porównaniu do pierwszych czterech miesięcy 2018 roku.
Po raz kolejny wzrost sprzedaży jest zasługą trzech SUV-ów: XC60, XC40 i XC90. Swoją cegiełkę dołożyły także nowe modele V60 i S60. Ten ostatni model właśnie trafił do Europy.
Największe wzrosty sprzedaży wciąż widać w Państwie Środka. W kwietniu sprzedano tam 12 192 samochody, czyli o 16,8 proc. więcej niż w kwietniu 2018. Bestsellerami marki w Chinach są modele XC60 i S90.
W Europie sprzedaż w kwietniu wzrosła o 6,1 proc. osiągając poziom 27 963 aut. Tutaj najbardziej pożądanymi modelami były XC40, XC60 i V60.
W USA kwiecień zakończył się niewielkim wzrostem (0,4 proc.). W kwietniu sprzedano tam 8367 aut. Amerykanie najchętniej wybierali modele XC90 i XC60.
Dobre sygnały płyną także z Polski. W ciągu czterech pierwszych miesięcy bieżącego roku sprzedano w Polsce 4438 aut (dane bazujące na rejestracjach), co oznacza 19,1 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2018.
W Europie sprzedaż po czterech miesiącach wzrosła o 8,1 proc., w Chinach o 7,3 proc., w USA o 7,1 proc., a średnio na całym świecie - o 8,9 proc. Jak dotąd Volvo konsekwentnie zmierza do pobicia w tym roku kolejnego rekordu sprzedaży.
Oto trzy modele Volvo, które cieszyły się w kwietniu 2019 największą popularnością. XC60: 16,545 (2018: 14,840), XC40 - 10,801 (2018: 5,554), Volvo XC90 - 7,954 (2018: 7,241).