Większą sprzedaż odnotowano w Europie (+3,9 proc.) i w Ameryce Południowej (+3,2 proc.), z kolei w Ameryce Północnej (-0,5 proc.) oraz w regionie Azji i Pacyfiku (-0,4 proc.) dostawy były nieco mniejsze niż w poprzednim roku. Duży wzrost zanotowano w przypadku samochodów elektrycznych. Wiele nowych modeli wprowadzanych w ramach ofensywy w dziedzinie aut z napędem elektrycznym, a także coraz większe zainteresowanie nimi klientów spowodowały wzrost dostaw w tym segmencie aż o 80 procent, do 140.000 pojazdów.
Dostawy aut w poszczególnych regionach w 2019 roku:
Do klientów w Europie trafiło 4.552.800 samochodów, co oznacza wzrost o 3,9 proc. w porównaniu z z poprzednim roku. W Europie Zachodniej samochody koncernu Volkswagen dostarczono do 3.747.000 nabywców (+4,6 proc.). Wzrost zanotowano także na rynku niemieckim - tam do klientów trafiło 1.364.000 aut koncernu (+6,2 proc.). Więcej samochodów dostarczono klientom również w Europie Środkowej i Wschodniej (+ 1,1 proc.), odebrali oni 805.800 nowych samochodów. W Rosji marki skupione w koncernie Volkswagen dostarczyły 233.600 aut, czyli o 1,6 proc. więcej niż w poprzednim roku.
W regionie Ameryki Północnej koncern odnotował nieduży spadek dostaw, jednak mimo kurczącego się rynku zdołał nieco zwiększyć swój rynkowy udział. Auta marek koncernu Volkswagen wybrało tam 951.500 nabywców, co oznacza spadek o 0,5 proc. W USA dostarczono 654.200 samochodów, czyli o 2,5 proc. więcej niż w poprzednim roku. W Kanadzie dostawy wyniosły 112.200 aut (spadek o 5,3 proc.). Niekorzystna sytuacja w Meksyku spowodowała zmniejszenie dostaw o 7,4 proc. do 185.100 samochodów. Mimo to koncern nieznacznie zwiększył swój udział w tamtejszym rynku.
W regionie Ameryki Południowej, mimo trudnej sytuacji na rynku, koncernowi udało się zwiększyć dostawy aut i udział w rynku. Łącznie do tamtejszych klientów trafiło 608.600 samochodów, czyli o 3,2 proc. więcej niż w 2018 roku. W Brazyliidostawy wzrosły o 17,1 proc. i wyniosły 470.400 egzemplarzy. W Argentynie, w której panuje trudna sytuacja gospodarcza, nastąpił spadek dostaw o 39,5 proc. do poziomu 71.800 samochodów; mimo to koncern zwiększył udział w tamtejszym rynku.
W regionie Azji i Pacyfiku koncern Volkswagen zanotował lekki spadek dostaw - o 0,4 proc. do 4.530.100 samochodów. Chociaż rynek mocno się kurczył koncern znacznie zwiększył w nim swój udział. W Chinach, na największym pojedynczym rynku koncernu, dostawy dla klientów wzrosły o 0,6 proc. do 4.233.600 aut. Spowodowało to znaczne zwiększenie udziału koncernu w chińskim rynku.