Producent opon klasy premium, firma Hankook, osiągnęła w 2024 r. globalnie skonsolidowaną sprzedaż na poziomie 9,4119 bln KRW (ok. 6380,7 mln EUR) oraz zysk operacyjny w wysokości 1,7622 bln KRW (ok. 1194,6 mln EUR) w porównaniu do globalnie skonsolidowanych wyników finansowych za rok poprzedni.
Odpowiada to wzrostowi sprzedaży o 5,3% i wzrostowi zysku operacyjnego o 32,7% w porównaniu z rokiem 2023.
Dzięki zwiększonej sprzedaży produktów o wysokiej wartości dodanej możliwa była rekordowo wysoka rentowność przedsiębiorstwa mimo globalnego pogorszenia się koniunktury gospodarczej w ubiegłym roku. Osiągnięcie w czwartym kwartale sprzedaży na poziomie 2,5315 bln KRW (ok. 1700 mln EUR) i zysku operacyjnego wynoszącego 473,2 mld KRW (ok. 317,7 mln EUR) zapewniło firmie Hankook najlepszy roczny wynik w historii przedsiębiorstwa.
Wynik ten jest efektem strategii „First Mover” wdrożonej przez pana Hyunbum Cho, prezesa grupy Hankook & Company, dzięki której przedsiębiorstwo proaktywnie dostosowało się do dynamiki rynku, inwestując jednocześnie z konsekwencją w badania i rozwój oraz umacniając globalną pozycję swoich opon klasy premium. Ważnym czynnikiem wzrostu jakościowego było zwiększenie sprzedaży 18-calowych i większych opon samochodowych należących do kategorii produktów wysokiej jakości, która rok do roku wzrosła o 2,3 punktu procentowego do 46,5%.
W 2024 r. firma Hankook nadal zwiększała produkcję opon stanowiących oryginalne wyposażenie do globalnych marek samochodów premium i zapewniła sobie wyłączność na wyposażenie samochodów BMW M5 i Mercedes-AMG GT Coupé. Firma Hankook spełniła rygorystyczne standardy wydajności i jakości określone przez producentów samochodów klasy premium, co pozwoliło na rozszerzenie strategicznego partnerstwa. Łącznie przedsiębiorstwo dostarcza obecnie opony stanowiące oryginalne wyposażenie do ponad 280 modeli wytwarzanych przez producentów 50 światowych marek, w tym Audi, BMW, Mercedes-Benz i Porsche, a także wiodących producentów pojazdów elektrycznych, takich jak BYD czy Tesla.
Firma Hankook umacnia również swoją pozycję lidera na rynku opon do samochodów elektrycznych i kontynuuje wdrażanie innowacji pod postacią opon iON – pierwszej na świecie rodziny opon do pojazdów elektrycznych. Prace rozwojowe nad podstawowymi technologiami pod kątem pojazdów elektrycznych klasy premium przedsiębiorstwo rozpoczęło jeszcze przed powszechną komercjalizacją tych pojazdów. Firma Hankook w dalszym ciągu pracuje nad powiększeniem swojego portfolio opon do pojazdów elektrycznych i rozszerzyła ofertę oryginalnego wyposażenia do najważniejszych pojazdów elektrycznych klasy premium, takich jak Audi e-tron GT i Q4 e-tron, BMW i4, BYD Song Max i Yuan, Hyundai IONIQ 6, Kia EV3 i EV9, Porsche Taycan, Tesla Model Y i Model 3 oraz Volkswagen ID.4.
Począwszy od tego roku, firma Hankook podpisała trzyletni kontrakt na wyłączność dostaw opon wyścigowych na mistrzostwa FIA World Rally Championship (WRC), jednej z najbardziej prestiżowych serii zawodów w sportach motorowych na świecie, organizowanej przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA). Przedsiębiorstwo umacnia także zaangażowanie w globalny sport motorowy poprzez partnerstwo z organizatorami wyścigów ABB FIA Formula E World Championship oraz Lamborghini Super Trofeo. Informacje dotyczące osiągów i wiedzę techniczną zdobywaną podczas tych najwyższej klasy serii wyścigowych firma Hankook wykorzystuje później do konsekwentnego rozwoju technologii produkcji opon Ultra High Performance (UHP).
W 2025 r. Hankook zamierza osiągnąć wzrost sprzedaży przy marży zysku operacyjnego na poziomie 10% oraz zwiększyć do ponad 50% sprzedaż opon 18-calowych i większych do samochodów osobowych. Firma planuje nadal rozszerzać sprzedaż produktów o wysokiej wartości dodanej na strategicznie kluczowych rynkach, umocnić partnerstwo z globalnymi producentami samochodów klasy premium oraz zdywersyfikować swoje portfolio w celu umocnienia pozycji lidera na szybko rozwijającym się rynku pojazdów elektrycznych.
W tej chwili Hankook posiada na świecie osiem zakładów produkcyjnych, które dzięki usprawnionej wydajności operacyjnej i zwiększeniu ilości dostaw regionalnych przyczyniają się do zwiększenia rentowności.
Świat
W 2024 r. firma Hankook osiągnęła sprzedaż na poziomie 6,38 mld euro i zysk operacyjny w wysokości 1,19 mld euro
- Szczegóły
- Autor: Hankook