W czerwcu AUDI AG dostarczyło swym klientom ok. 164 tysiące samochodów segmentu premium. Wynik ten był niestety o 3,8 procenta gorszy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
W Stanach Zjednoczonych sprzedaż Audi wzrosła o 0,3 procenta i w ten sposób Audi of America odnotowało dziewięćdziesiąty z rzędu rekordowy pod względem sprzedaży miesiąc. W Chinach z kolei, dostawy ze względu na zapowiedziane obniżki ceł nie zdołały osiągnąć rekordowego poziomu z roku 2017 (-7,2%). W Europie sprzedaż spadła – o 1,8 procent w stosunku do roku ubiegłego, jednak rynek polski odnotował wzrost o 0,49 procenta. W skali całego globu i w skali wszystkich modeli Audi, dostawy od początku roku mimo wszystko wzrosły, o 4,5 procenta, osiągając skumulowany poziom rzędu 949 300 samochodów.
„Dzięki dynamicznemu rozwojowi sprzedaży w Azji i w Ameryce Północnej w pierwszej połowie tego roku, pomimo trudnych warunków, osiągnęliśmy dobre wyniki” – mówi Bram Schot, szef sprzedaży i marketingu AUDI AG, pełniący jednocześnie obowiązki prezesa. „Teraz oczekujemy pełnej wyzwań, ale też ekscytującej drugiej połowy roku. Planujemy wtedy nie tylko kolejne etapy wymiany modelowej, ale również prezentację naszego pierwszego w pełni elektrycznego modelu – Audi e-tron.”
W Stanach Zjednoczonych, w porównaniu z czerwcem ubiegłego roku, sprzedaż wzrosła o 0,3 procenta. Audi of America oddało do rąk klientów 19 471 aut, odnotowując w ten sposób dziewięćdziesiąty z rzędu rekordowy sprzedażowo miesiąc. Wyniki Audi w Ameryce rosną z miesiąca na miesiąc. Od początku roku w USA sprzedano już 107 942 samochody marki Audi, o 4,8 procenta więcej niż w analogicznym okresie roku 2017. W Kanadzie sprzedaż utrzymywała się na takim samym poziomie co w czerwcu roku ubiegłego (+0,1%). Na drogi wyjechało tam 3859 nowych Audi. Generalnie jednak sprzedaż w Ameryce Północnej w ubiegłym miesiącu spadła o 0,5 procenta. Pomimo to, bilans za pierwsze półrocze jest na tym kontynencie pozytywny. Od początku roku sprzedano tam 135 tysięcy nowych samochodów Audi, o 5,3 procenta więcej niż od początku stycznia do końca czerwca 2017.
W Chinach, od początku roku sprzedano 306 590 aut, co aż o 20,3 procenta przewyższa wyniki z analogicznego okresu roku ubiegłego. Tylko w czerwcu cztery pierścienie dostarczyły na tutejszy rynek 48 177 samochodów, co jest wynikiem niższym niż ubiegłoroczny o 7,2 procenta. Zapowiedź chińskiego rządu dotycząca obniżenia ceł na niektóre samochody i części samochodowe spowodowała, że wielu klientów wstrzymało się z decyzją o zakupie nowego auta. Cztery pierścienie odnotowały tu jednak zwiększony popyt na model Audi A4L (+29,1 procenta; 12 763 auta). W pierwszych sześciu miesiącach tego roku, sprzedaż tego modelu klasy średniej wzrosła aż o 65,1 procenta licząc rok do roku. W tym czasie jeden na czterech chińskich klientów wybierał właśnie przedłużoną wersję A4. To najlepiej sprzedające się Audi w Państwie Środka, a jego sprzedaż liczona od stycznia zamknęła się cyfrą 74 741 wprowadzonych na rynek egzemplarzy.
W Europie popyt na nowe samochody marki Audi spadł w czerwcu o 1,8 procenta, do 78 750 egzemplarzy. Sprzedaż w całym regionie w pierwszym półroczu wyniosła 439 450 aut i była o 4,2 procenta niższa niż w pierwszym półroczu 2017. W ramach nowej inicjatywy modelowej, Audi w roku 2018 będzie wymieniać modele odpowiadające za ok. jedną trzecią sprzedaży na Starym Kontynencie. Podczas gdy nowe Audi A7 i nowe Audi A8 notują wzrosty sprzedaży – odpowiednio o 41,7 i 21,3 procenta, zbliżająca się wymiana modelowa A6, jako wyjątkowo popularnego modelu flotowego sprawiła, że jego sprzedaż w Europie spadła o 10,2 procenta. Rynkowa premiera nowego A6 Limousine zbliża się wielkimi krokami, a nowe A6 Avant dostępne będzie w europejskich salonach dealerskich późnym latem.
W Niemczech odnotowano spadek sprzedaży o 2,5 procenta, do 27 603 samochodów. Na drugim co do wielkości europejskim rynku Audi, w Wielkiej Brytanii, w minionym miesiącu cztery pierścienie sprzedały 14 502 samochody – spadek o 4,7 procenta. Biorąc natomiast pod uwagę całe półrocze, sprzedaż utrzymywała się mniej więcej na poziomie notowanym w tym samym okresie roku ubiegłego (-0,9 procenta; 89 232 auta).
Na dwóch innych kluczowych rynkach europejskich, sprzedaż w czerwcu 2018 jednak rosła. W Hiszpanii o 8,6 procenta, do 5662 samochodów, a we Włoszech o 6,8 procenta do 6765 aut, w porównaniu z czerwcem 2017. Skumulowane wyniki za pierwsze półrocze 2018 wskazują, że Włochy były dla Audi jednym z ważniejszych rynków. Sprzedano tu 35 523 samochody z czterema pierścieniami w logo (wzrost rok do roku o 1,5 procenta). Tuż za Włochami znalazła się Hiszpania z 31 505 dostarczonymi do rąk klientów pojazdami (wzrost rok do roku o 4,1 procenta).
Sprzedaż rosła również w Polsce, choć nie tak dynamicznie jak w miesiącach ubiegłych. W czerwcu na naszym rynku sprzedano 1229 egzemplarzy nowych Audi, o 0,49 procenta więcej niż w czerwcu 2017. Rozpatrując jednak pełne pierwsze półrocze, polski rynek wzrósł imponująco, o 24,57 procenta, do 7898 sprzedanych od stycznia samochodów.
Audi Q2 odnotowało najbardziej dynamiczny przyrost sprzedaży. Wyniósł on 7,8 procenta, a na europejskie drogi wyjechało w pierwszych sześciu miesiącach tego roku 45 950 egzemplarzy Q2. W ten sposób, model ten znalazł się na trzecim miejscu w rankingu popularności wśród europejskich klientów.
„Dzięki dynamicznemu rozwojowi sprzedaży w Azji i w Ameryce Północnej w pierwszej połowie tego roku, pomimo trudnych warunków, osiągnęliśmy dobre wyniki” – mówi Bram Schot, szef sprzedaży i marketingu AUDI AG, pełniący jednocześnie obowiązki prezesa. „Teraz oczekujemy pełnej wyzwań, ale też ekscytującej drugiej połowy roku. Planujemy wtedy nie tylko kolejne etapy wymiany modelowej, ale również prezentację naszego pierwszego w pełni elektrycznego modelu – Audi e-tron.”
W Stanach Zjednoczonych, w porównaniu z czerwcem ubiegłego roku, sprzedaż wzrosła o 0,3 procenta. Audi of America oddało do rąk klientów 19 471 aut, odnotowując w ten sposób dziewięćdziesiąty z rzędu rekordowy sprzedażowo miesiąc. Wyniki Audi w Ameryce rosną z miesiąca na miesiąc. Od początku roku w USA sprzedano już 107 942 samochody marki Audi, o 4,8 procenta więcej niż w analogicznym okresie roku 2017. W Kanadzie sprzedaż utrzymywała się na takim samym poziomie co w czerwcu roku ubiegłego (+0,1%). Na drogi wyjechało tam 3859 nowych Audi. Generalnie jednak sprzedaż w Ameryce Północnej w ubiegłym miesiącu spadła o 0,5 procenta. Pomimo to, bilans za pierwsze półrocze jest na tym kontynencie pozytywny. Od początku roku sprzedano tam 135 tysięcy nowych samochodów Audi, o 5,3 procenta więcej niż od początku stycznia do końca czerwca 2017.
W Chinach, od początku roku sprzedano 306 590 aut, co aż o 20,3 procenta przewyższa wyniki z analogicznego okresu roku ubiegłego. Tylko w czerwcu cztery pierścienie dostarczyły na tutejszy rynek 48 177 samochodów, co jest wynikiem niższym niż ubiegłoroczny o 7,2 procenta. Zapowiedź chińskiego rządu dotycząca obniżenia ceł na niektóre samochody i części samochodowe spowodowała, że wielu klientów wstrzymało się z decyzją o zakupie nowego auta. Cztery pierścienie odnotowały tu jednak zwiększony popyt na model Audi A4L (+29,1 procenta; 12 763 auta). W pierwszych sześciu miesiącach tego roku, sprzedaż tego modelu klasy średniej wzrosła aż o 65,1 procenta licząc rok do roku. W tym czasie jeden na czterech chińskich klientów wybierał właśnie przedłużoną wersję A4. To najlepiej sprzedające się Audi w Państwie Środka, a jego sprzedaż liczona od stycznia zamknęła się cyfrą 74 741 wprowadzonych na rynek egzemplarzy.
W Europie popyt na nowe samochody marki Audi spadł w czerwcu o 1,8 procenta, do 78 750 egzemplarzy. Sprzedaż w całym regionie w pierwszym półroczu wyniosła 439 450 aut i była o 4,2 procenta niższa niż w pierwszym półroczu 2017. W ramach nowej inicjatywy modelowej, Audi w roku 2018 będzie wymieniać modele odpowiadające za ok. jedną trzecią sprzedaży na Starym Kontynencie. Podczas gdy nowe Audi A7 i nowe Audi A8 notują wzrosty sprzedaży – odpowiednio o 41,7 i 21,3 procenta, zbliżająca się wymiana modelowa A6, jako wyjątkowo popularnego modelu flotowego sprawiła, że jego sprzedaż w Europie spadła o 10,2 procenta. Rynkowa premiera nowego A6 Limousine zbliża się wielkimi krokami, a nowe A6 Avant dostępne będzie w europejskich salonach dealerskich późnym latem.
W Niemczech odnotowano spadek sprzedaży o 2,5 procenta, do 27 603 samochodów. Na drugim co do wielkości europejskim rynku Audi, w Wielkiej Brytanii, w minionym miesiącu cztery pierścienie sprzedały 14 502 samochody – spadek o 4,7 procenta. Biorąc natomiast pod uwagę całe półrocze, sprzedaż utrzymywała się mniej więcej na poziomie notowanym w tym samym okresie roku ubiegłego (-0,9 procenta; 89 232 auta).
Na dwóch innych kluczowych rynkach europejskich, sprzedaż w czerwcu 2018 jednak rosła. W Hiszpanii o 8,6 procenta, do 5662 samochodów, a we Włoszech o 6,8 procenta do 6765 aut, w porównaniu z czerwcem 2017. Skumulowane wyniki za pierwsze półrocze 2018 wskazują, że Włochy były dla Audi jednym z ważniejszych rynków. Sprzedano tu 35 523 samochody z czterema pierścieniami w logo (wzrost rok do roku o 1,5 procenta). Tuż za Włochami znalazła się Hiszpania z 31 505 dostarczonymi do rąk klientów pojazdami (wzrost rok do roku o 4,1 procenta).
Sprzedaż rosła również w Polsce, choć nie tak dynamicznie jak w miesiącach ubiegłych. W czerwcu na naszym rynku sprzedano 1229 egzemplarzy nowych Audi, o 0,49 procenta więcej niż w czerwcu 2017. Rozpatrując jednak pełne pierwsze półrocze, polski rynek wzrósł imponująco, o 24,57 procenta, do 7898 sprzedanych od stycznia samochodów.
Audi Q2 odnotowało najbardziej dynamiczny przyrost sprzedaży. Wyniósł on 7,8 procenta, a na europejskie drogi wyjechało w pierwszych sześciu miesiącach tego roku 45 950 egzemplarzy Q2. W ten sposób, model ten znalazł się na trzecim miejscu w rankingu popularności wśród europejskich klientów.