Wszystkie osobowe modele marek Peugeot, Citroën, DS, Opel i Vauxhall mają obecnie homologację zgodną z protokołem WLTP, który lepiej odzwierciedla zużycie paliwa w rzeczywistych warunkach użytkowania.
Przemyślany dobór technologii – SCR (selektywna redukcja katalityczna) i GPF (filtr cząstek stałych dla silników benzynowych) – wprowadzony z wyprzedzeniem wobec przyszłych przepisów, zapewnia Groupe PSA pozycję lidera we wdrażaniu bardziej rygorystycznych norm w zakresie obniżania emisji zanieczyszczeń.
Gilles Le Borgne, dyrektor ds. jakości i inżynierii Groupe PSA, powiedział: „Nasze rozwiązania technologiczne służące obniżaniu emisji zanieczyszczeń, takie jak system SCR wprowadzony w 2013 roku we wszystkich silnikach wysokoprężnych czy też filtr GPF montowany od niedawna w silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem, pozwalają oferować naszym klientom samochody przyjazne dla środowiska, a Groupe PSA utrzymywać pozycję lidera w zakresie obniżania emisji zanieczyszczeń”.
Protokół WLTP jest dłuższym i bardziej rygorystycznym testem homologacyjnym, który lepiej odzwierciedla zużycie paliwa i emisji zanieczyszczeń w rzeczywistych warunkach użytkowania pojazdów niż poprzednio obowiązujący test NEDC.
Kolejny etap nastąpi wraz z wejściem w życie normy Euro 6.d-Temp we wrześniu 2019 roku. Norma będzie również uwzględniała emisję zanieczyszczeń (NOx, PN) mierzoną w rzeczywistych warunkach na drogach publicznych lub w warunkach rzeczywistej jazdy (RDE).
Przemyślany dobór technologii – SCR (selektywna redukcja katalityczna) i GPF (filtr cząstek stałych dla silników benzynowych) – wprowadzony z wyprzedzeniem wobec przyszłych przepisów, zapewnia Groupe PSA pozycję lidera we wdrażaniu bardziej rygorystycznych norm w zakresie obniżania emisji zanieczyszczeń.
Gilles Le Borgne, dyrektor ds. jakości i inżynierii Groupe PSA, powiedział: „Nasze rozwiązania technologiczne służące obniżaniu emisji zanieczyszczeń, takie jak system SCR wprowadzony w 2013 roku we wszystkich silnikach wysokoprężnych czy też filtr GPF montowany od niedawna w silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem, pozwalają oferować naszym klientom samochody przyjazne dla środowiska, a Groupe PSA utrzymywać pozycję lidera w zakresie obniżania emisji zanieczyszczeń”.
Protokół WLTP jest dłuższym i bardziej rygorystycznym testem homologacyjnym, który lepiej odzwierciedla zużycie paliwa i emisji zanieczyszczeń w rzeczywistych warunkach użytkowania pojazdów niż poprzednio obowiązujący test NEDC.
Kolejny etap nastąpi wraz z wejściem w życie normy Euro 6.d-Temp we wrześniu 2019 roku. Norma będzie również uwzględniała emisję zanieczyszczeń (NOx, PN) mierzoną w rzeczywistych warunkach na drogach publicznych lub w warunkach rzeczywistej jazdy (RDE).