Suzuki Motor Corporation ogłosiło wyniki dotyczące wolumenu produkcji i sprzedaży w roku fiskalnym 2012. Grupa odnotowuje najwyższą w historii jej funkcjonowania produkcję globalną.
Suzuki Motor Corporation w roku fiskalnym 2012, tj. w okresie kwiecień 2012 - marzec 2013, odnotowała 2,7-procentowy wzrost globalnej produkcji w porównaniu do roku fiskalnego 2011. Osiągnięto dotychczas najwyższą wartość produkcji, która wyniosła 2, 878, 435 sztuk.
Wyniki sprzedaży na świecie
W roku fiskalnym 2012 sprzedaż samochodów Suzuki na świecie wzrosła o 3,9%, osiągając poziom 2 660 364 sztuk. Największy wzrost sprzedaży zaobserwowano w macierzystym kraju Suzuki - na rynek japoński dostarczono aż o 12,7% więcej samochodów niż w roku poprzednim.
Wyniki sprzedaży w Japonii
Na rynku japońskim największą popularność zdobyły tzw. „kei cars”, czyli samochody z segmentu mini (o pojemności nie przekraczającej 600 cm3), np. Suzuki Alto. Ich sprzedaż wzrosła aż o 13,7%. Zanotowano także wzrost pozostałych samochodów z gamy Suzuki - sprzedano 106,3% wolumenu osiągniętego w roku fiskalnym 2011, co osiągnięto w dużej mierze dzięki stabilnej sprzedaży modelu Swift.
Suzuki Motor Corporation w roku fiskalnym 2012, tj. w okresie kwiecień 2012 - marzec 2013, odnotowała 2,7-procentowy wzrost globalnej produkcji w porównaniu do roku fiskalnego 2011. Osiągnięto dotychczas najwyższą wartość produkcji, która wyniosła 2, 878, 435 sztuk.
Wyniki sprzedaży na świecie
W roku fiskalnym 2012 sprzedaż samochodów Suzuki na świecie wzrosła o 3,9%, osiągając poziom 2 660 364 sztuk. Największy wzrost sprzedaży zaobserwowano w macierzystym kraju Suzuki - na rynek japoński dostarczono aż o 12,7% więcej samochodów niż w roku poprzednim.
Wyniki sprzedaży w Japonii
Na rynku japońskim największą popularność zdobyły tzw. „kei cars”, czyli samochody z segmentu mini (o pojemności nie przekraczającej 600 cm3), np. Suzuki Alto. Ich sprzedaż wzrosła aż o 13,7%. Zanotowano także wzrost pozostałych samochodów z gamy Suzuki - sprzedano 106,3% wolumenu osiągniętego w roku fiskalnym 2011, co osiągnięto w dużej mierze dzięki stabilnej sprzedaży modelu Swift.