Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Audi dostarczyło około 1,7 miliona pojazdów na całym świecie w 2024 roku. Ponad 164 000 z nich stanowiły modele w pełni elektryczne. Powody tego ogólnego spadku o prawie 12 procent (8 procent dla modeli w pełni elektrycznych) w porównaniu z poprzednim rokiem obejmowały trudne warunki ekonomiczne, intensywnie konkurencyjny rynek i ograniczoną dostępność części.

Dodatkowo, nowe portfolio produktów stopniowo wpływa na globalną wielkość sprzedaży.

„Mamy jasną wizję tego, jak na nowo definiujemy Vorsprung durch Technik. Nasza trwająca inicjatywa modelowa pokazuje kierunek, w którym zmierza Audi. Rok 2024 był częścią fazy przejściowej w drodze do nowego portfolio produktów” – mówi CEO Audi Gernot Döllner. „Globalne niepewności gospodarcze i zaostrzona konkurencja również kształtowały miniony rok. Pomimo tych wyzwań jesteśmy przekonani, że osiągniemy nasze długoterminowe cele. Z jasną mapą drogową produktów i technologii, Audi systematycznie odnawia swoje portfolio produktów, wprowadzając ponad 20 nowych modeli w latach 2024 i 2025”. W zeszłym roku Audi zaprezentowało już ponad połowę z nich, w tym nowe modele elektryczne Audi Q6 e-tron i Audi A6 e-tron, a także pojazdy z silnikami spalinowymi, takie jak Audi A5 i Audi Q5. „W 2025 roku będziemy kontynuować naszą inicjatywę modelową i odnawiać kluczowe rodziny modeli, takie jak Audi A7 i Audi Q3. Klienci mogą się również spodziewać licznych nowych hybryd typu plug-in”.

Po rekordowym roku 2023, warunki geopolityczne i przemysłowe wpłynęły na wyniki dostaw w 2024 roku. Ogólne otoczenie gospodarcze charakteryzujące się stagnacją i problemami strukturalnymi, a także napięta sytuacja polityczna stanowiły główne wyzwania dla całej branży motoryzacyjnej i wpłynęły na zachowania konsumentów w skali międzynarodowej.

„Od początku rok 2024 był uznawany za rok przejściowy. Mamy mocne modele wchodzące na rynki, ale będą one stopniowo nabierać znaczenia pod względem wielkości sprzedaży. Jednocześnie niektóre modele zostały wycofane. Trudne warunki ekonomiczne i brak przejrzystości w zakresie struktur zachęt rządowych powodują obecnie pewną niechęć do zakupów, która dotyka całą branżę, szczególnie w przypadku pojazdów w pełni elektrycznych” – mówi Marco Schubert, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu.

„Dzięki naszemu trójstopniowemu podejściu obejmującemu samochody elektryczne, hybrydy plug-in i pojazdy z silnikami spalinowymi, jesteśmy elastycznie i solidnie przygotowani na nadchodzące lata i oferujemy naszym klientom zróżnicowaną gamę pojazdów premium. Dzięki naszej jasnej strategii i silnemu zaangażowaniu naszych partnerów detalicznych i zespołów międzynarodowych, przygotowujemy się na przyszłość.”

Wyniki sprzedaży w Europie, Ameryce Północnej i Chinach

Audi dostarczyło ponad 164 000 w pełni elektrycznych modeli do klientów na całym świecie (-8 proc.) w 2024 roku. Popyt był szczególnie silny na Audi Q4 e-tron, z prawie 108 000 autami dostarczonymi globalnie. Od momentu wprowadzenia na rynek w trzecim kwartale, nowe Audi Q6 e-tron odnotowało prawie 15 000 dostaw.

Oprócz modeli w pełni elektrycznych, szczególnie dobrze sprzedawały się Audi Q5 (298 000 egzemplarzy), Audi A6 (244 000 sztuk) i Audi Q3 (215 000 sprzedanych aut).

Audi Sport dostarczyło ponad 41 000 pojazdów na całym świecie, co oznacza spadek o około 14 procent. W USA modele Audi Sport odnotowały ponad 9 000 dostaw – ich najlepszy wynik w historii (+4 proc.).

Z około 466 000 pojazdów, liczba dostaw w Europie (z wyłączeniem Niemiec) była prawie o 6 proc. niższa niż w roku poprzednim. Liczba pojazdów elektrycznych wyniosła nieco poniżej 81 000 egzemplarzy (+6 procent). Najpopularniejszymi modelami w Europie były Audi A3 (84 000 sztuk), Audi Q3 (79 000 pojazdów) i Audi Q4 e-tron (57 000 egzemplarzy).

W Niemczech Audi dostarczyło ponad 198 000 samochodów (-21 proc.). Liczba ta obejmuje około 22 000 w pełni elektrycznych pojazdów (-33 proc.).

W Wielkiej Brytanii liczba dostaw wyniosła około 123 000 egzemplarzy (-11 proc.), we Francji około 48 000 pojazdów (-3 proc.). W przypadku modeli elektrycznych Audi odnotowało wzrost o 24 procent we Francji w porównaniu z 2023 rokiem. Audi wykazało również solidny wynik we Włoszech, dostarczając ponad 67 000 samochodów (+1 proc.), w tym około 3 000 pojazdów elektrycznych (+7 proc.). W Hiszpanii (włącznie z Wyspami Kanaryjskimi) Audi dostarczyło ponad 39 000 aut (-4 proc.) do klientów.

W Ameryce Północnej Audi sprzedało nieco poniżej 241 000 pojazdów (-13 proc.) w 2024 roku – prawie 29 000 z nich było w pełni elektrycznych (-6 proc.).

Na intensywnie konkurencyjnym rynku chińskim Audi dostarczyło łącznie ponad 649 000 samochodów do klientów. Stanowi to spadek o około 11 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Na rynkach zamorskich i wschodzących Audi dostarczyło ponad 116 000 pojazdów (-18 proc.) w 2024 roku.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
Etyfol
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
RADMOT Sp. z o.o.
GREG-PLAST
ANT Solutions Sp. z o.o.