W budynku Lingotto w Turynie zakończyła się uroczystość z okazji 125-lecia istnienia marki FIAT pod hasłem „Z uśmiechem w przyszłość”.
Wydarzenie było zarówno okazją, aby świętować ten ważny jubileusz, którym może się poszczycić niewielu producentów samochodów, jak i początkiem nowego rozdziału w długiej historii sukcesów marki, jej znaczenia społecznego i pozycji lidera opartych na podejściu zorientowanym na klienta. W tym ważnym wydarzeniu (dostępnym pod tym linkiem) wzięli udział przedstawiciele międzynarodowej prasy, przedstawiciele instytucji publicznych – w tym Minister Przedsiębiorczości i Made in Italy, senator Adolfo Urso, wiceprzewodnicząca Senatu, senator Licia Ronzulli, przewodniczący Komisji ds. Działalności Produkcyjnej, Handlu i Turystyki Izby Deputowanych, Alberto Luigi Gusmeroli, Prezydent Regionu, Alberto Cirio, Burmistrz Turynu, Stefano Lo Russo – oraz najwyższa kadra kierownicza Grupy Stellantis: John Elkann, prezes Stellantis, Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis oraz Olivier Francois, dyrektor generalny marki FIAT i globalny dyrektor ds. marketingu Stellantis.
John Elkann prezes Stellantis, powiedział - Fiat powstał w 1899 roku z zamiłowania do postępu. Był jedną z niewielu firm, którym udało się przejść z etapu rzemiosła do ery przemysłowej. Dla milionów ludzi Fiat oznaczał swobodę przemieszczania się w dowolne miejsce i robienia tego z klasą. Przez 125 lat nigdy nie przestaliśmy pracować, szukać rozwiązań, wierzyć w naszą przyszłość i wytrwale bronić tego, co zbudowaliśmy. Chcemy podziękować wszystkim tym, dzięki którym ten startup z Turynu stał się dziś Stellantis, jednym z największych producentów samochodów na świecie.
Carlos Tavares dyrektor generalny Stellantis, powiedział -Bardzo się cieszę, że mogę gościć w domu marki FIAT w Turynie, aby wspólnie świętować jej 125 urodziny i dzielić się wyjątkowymi emocjami ze wszystkimi zaproszonymi gośćmi. Będąca jedną z najbardziej kultowych marek w naszej konstelacji Stellantis, FIAT wnosi prawdziwy włoski styl do serc naszych klientów na całym świecie. Już trzeci rok z rzędu, FIAT jest marką numer jeden Stellantis pod względem wolumenu sprzedaży. Jest liderem na czterech rynkach krajowych na całym świecie: we Włoszech, Brazylii, Turcji i Algierii. Jest motorem napędowym, który umożliwia nam oferowanie czystej, bezpiecznej i przystępnej cenowo mobilności klientom na całym świecie. Pragnę podziękować wszystkim tym, którym marka FIAT jest tak bliska od pokoleń i którzy każdego dnia ciężko pracują, aby tworzyć kolejne 125 lat bogatej historii. Zespół Fiata podziela tę samą pasję i to samo pragnienie, aby zawsze wywoływać uśmiech na twarzach naszych klientów.
Olivier Francois, dyrektor generalny marki FIAT i globalny dyrektor marketingu Stellantis powiedział - Od 125 lat marka FIAT jest synonimem zaangażowania na rzecz społeczeństwa, oferując naszym klientom to, czego naprawdę potrzebują, biorąc pod uwagę czasy, w których żyją. A nasi klienci pragną kultowych i przystępnych cenowo samochodów miejskich; oszczędnych i dobrze wyposażonych kompaktowych modeli; samochodów rodzinnych; pojazdów użytkowych i wreszcie Abartha stworzonego do dobrej zabawy na co dzień, czyli dokładnie to, co oferuje FIAT. Obecnie marka FIAT powraca na światowe rynki w oparciu o 3 filary: włoski design i rozwój, globalną platformę i lokalne znaczenie – a Grande Panda to pierwszy model naszej nowej globalnej rodziny. Dlatego w ciągu najbliższej dekady będziemy dysponować odpowiednią ofertą dla każdego klienta. Ponieważ w centrum naszych działań jest zawsze klient.
11 lipca 1899 roku w Turynie podpisano statut spółki „Società Anonima Fabbrica Italiana di Automobili – Torino”. Dziś, kiedy z linii produkcyjnych zjechało już wiele milionów samochodów, wspólnym mianownikiem dla przeszłości, teraźniejszości i przyszłości marki jest specyficzny sposób rozumienia mobilności, który do dziś wyróżnia markę na poziomie globalnym i dzięki któremu powstały modele ułatwiające codzienne życie klientom i wnoszące radość na ulicach całego świata. Gwiazdą wydarzenia jest 500e Giorgio Armani, wyrafinowana edycja limitowana łącząca włoską doskonałość z ekologicznym podejściem, która będzie dostępna w sprzedaży na całym świecie. Drugim bohaterem wydarzenia jest Fiat Grande Panda, nowy globalny model, który zapoczątkuje nową erę włoskiej marki i pierwszy z nowej generacji samochodów marki FIAT. Ponadto, podczas uroczystości zaproszeni goście mieli okazję zobaczyć pierwsze prawdziwe zdjęcia dwóch innych modeli z nowej globalnej rodziny – SUV-a i fastbacka – które zostały zaprezentowane w lutym br. jako samochody koncepcyjne, a obecnie znajdują się na zaawansowanym etapie rozwoju i mają zostać wprowadzone na rynek w najbliższych latach.
Uroczystości w Turynie zakończyła oszałamiająca parada zabytkowych i współczesnych samochodów marki FIAT, które zostały podzielone na grupy - ikony, samochody miejskie, samochody kompaktowe, samochody rodzinne i lekkie pojazdy użytkowe – i dumnie przejechały po legendarnym torze w budynku Lingotto, prezentując technologiczne i historyczne dziedzictwo globalnej włoskiej marki. Ponadto, od samego początku markę FIAT wyróżniał silny międzynarodowy charakter, jej modele produkowane są na całym świecie, choć w jej sercu zawsze ważne miejsce odgrywa stolica Piemontu czyli miejsce narodzin marki. A dzisiaj, wraz z modelem Grande Panda, dzięki synergiom i możliwościom, jakie daje Stellantis, otwiera się nowy rozdział w historii FIAT-a, który będzie wyróżniał się oryginalnością, pomysłowością, włoskim stylem i globalnym charakterem.
Fiat 500e Giorgio Armani
Z okazji ważnego jubileuszu marki FIAT i symbolicznie również w dniu urodzin Maestro Giorgio Armaniego, ogłoszono znaczące partnerstwo między Giorgio Armani i marką FIAT.
Dwie słynne na całym świecie włoskie marki, które współpracowały już w 2020 roku przy wprowadzaniu na rynek ekskluzywnej wersji 500e typu one-off, połączyły siły, aby stworzyć produkt będący być może najlepszym wyrazem Made in Italy na czterech kołach: Fiata 500e Giorgio Armani. Nigdy dotąd dwie kultowe marki reprezentujące włoski design, styl, kunszt, pomysłowość i odnoszące sukcesy na całym świecie, nie spotkały się, aby stworzyć model, który natychmiast staje się klasyką. Jak sugeruje reklama, którą wyemitowano podczas tego wydarzenia, jest to samochód, który należy nosić, a nie prowadzić, a także hołd dla mistrzostwa Giorgio Armani i Centro Stile FIAT w Turynie. Projektant przez wiele miesięcy współpracował z zespołem FIAT-a, aby w jednym produkcie wydobyć niepowtarzalny charakter obu marek. Projekt wyróżnia taka sama troska o szczegóły i dbałość o materiały, kolory i styl, jak w przypadku nowego samochodu czy nowej kolekcji mody. Teraz FIAT i Giorgio Armani pojawili się razem na wybiegu „La Pista 500” z nowym Fiatem 500e Giorgio Armani.
Taki poziom rzemieślniczego kunsztu, wykończenia i dbałości o detale jest rzadkością w tym segmencie, ale nie w modelu 500e uosabiającym styl Made in Italy i włoską doskonałość. Cechy te nabierają jeszcze większego znaczenia i wartości, ponieważ zostały opracowane we współpracy z najbardziej znaną marką włoskiej branży mody.
Z dumą produkowany w fabryce FIAT Mirafiori w Turynie, nowy Fiat 500e Giorgio Armani będzie dostępny wyłącznie w wersji hatchback, odzwierciedlającej zarówno niezrównaną elegancję Giorgio Armaniego, jak i śmiały charakter Fiata 500e.
Fiat 500e Giorgio Armani będzie oferowany w dwóch wyjątkowych, ekskluzywnych kolorach, do których należą: Zielony z drobinkami miki, nowoczesny kolor, który silnie odzwierciedla styl i gust Giorgio Armaniego oraz ceramiczny Greige, niezwykle wyrafinowany i wyszukany kolor. Ten odcień wymyślony przez Armaniego łączy w sobie szarości i beże, dając początek zarówno nowej barwie, jak i jej unikalnej nazwie.
Jeśli chodzi o nadwozie, włoscy projektanci starali się ograniczyć kontrasty i zdobienia, aby uzyskać bardziej monochromatyczny efekt: czysty, esencjonalny i zgodny ze stylem Armaniego.
Najważniejszym wyróżnikiem nadwozia są koła zaprojektowane wyłącznie w celu przedstawienia logo GA w skali makro. Stają się centralnym punktem wyróżniającym samochód już z daleka. Wyjątkowy design mocno podkreśla partnerską współpracę między dwoma markami. Ciepły, dwutonowy efekt anodowania i jasne boczne wyżłobienia sprawiają, że całość jest niezwykle wyrafinowana.
Wnętrze charakteryzuje się rzemieślniczą dbałością o szczegóły i obejmuje przeszycia ze wzorem w jodełkę i trójwymiarowy motyw umieszczony na środkowej części fotela, przypominające klasyczne techniki krawieckie. Materiały zastosowane we wnętrzu są eleganckie i wyróżniają się najwyższą jakością. Można łączyć je z innowacyjnymi i technicznymi procesami, takimi jak wycinane laserowo drewno pokrywające pas deski rozdzielczej, miękkie i otulające jak luksusowa tkanina, lub z rzemieślniczymi rozwiązaniami, takimi jak misterny haft.
Fiata 500e Giorgio Armani wyróżnia logo słynnego mediolańskiego projektanta umieszczone na kołach i fotelach, natomiast podpis włoskiego stylisty dumnie prezentuje się na desce rozdzielczej, wewnętrznej stronie drzwi i tylnej szybie.
Samochód wyposażony jest w reflektory Full LED Infinity Design i szklany dach. Jeśli chodzi o technologię, 500e Giorgio Armani oferuje wysokiej klasy system JBL Premium Audio, 7-calowy wyświetlacz TFT, system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala i nawigacją, radio DAB i bezprzewodowe funkcje CarPlay / Android Auto.
Fiat 500e Giorgio Armani będzie dostępny z silnikiem elektrycznym o mocy 118 KM, zasięgiem do 320 km w cyklu mieszanym według normy WLTP. Ponadto, jest wyposażony w najbardziej zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) oferuje system wspomagania jazdy na poziomie 2.
Zgodnie z misją marki polegającą na promowaniu Made in Italy na poziomie globalnym, limitowana edycja specjalna będzie dostępna w sprzedaży w Europie, w Ameryce Północnej, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce, Japonii i Australii począwszy od przyszłego roku.
Europa
125. rocznica istnienia marki FIAT Konferencja prasowa transmitowana na żywo
- Szczegóły
- Autor: Stellantis