W imieniu krajowych stowarzyszeń przemysłu motoryzacyjnego wszystkich państw członkowskich UE, stowarzyszenia ACEA i CECRA napisały wspólny list do komisarza europejskiego Thierry'ego Bretona, prosząc Komisję o przekazanie państwom członkowskim UE pisemnych zapewnień odnośnie przepisów dotyczących końca serii (EoS) dla pojazdów będących na stokach magazynowych.
Ponieważ sytuacja COVID-19 ostatnio się pogorszyła, wiele państw członkowskich ponownie znajduje się lub wkrótce wprowadzi lockdown. Rzeczywiście, dealerzy są obecnie zamykani lub sprzedają bardzo niewiele pojazdów. W rezultacie dealerzy nadal mają na stoku pojazdy, które spełniają aktualne normy emisji spalin, ale nie nowe normy Euro 6d ISC-FCM dla samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych, które wejdą w życie 1 stycznia 2021 r.
Według szacunków branży liczba przedmiotowych pojazdów znacznie przekracza limity liczbowe dla przepisów dotyczących końca serii określone w rozporządzeniu ramowym w sprawie homologacji typu UE 2018/858. Dlatego europejski przemysł motoryzacyjny widzi potrzebę wprowadzenia przez państwa członkowskie dodatkowego uelastycznienia zasad dla EoS, tak jak zrobiły to tego lata.
Podczas gdy niektóre państwa członkowskie zaczęły podejmować takie środki, inne twierdzą, że nie mogą tego zrobić bez formalnego pisemnego zapewnienia Komisji, iż potrzeba takich środków może zostać przekazana państwom członkowskim, a wszelkie kroki podjęte na szczeblu krajowym nie doprowadzą do naruszenia zasad.
Dlatego ACEA i CECRA napisały do komisarza Bretona, prosząc jednocześnie Komisję o dostarczenie takich pisemnych zapewnień państwom członkowskim.
Europa
ACEA i CECRA wnioskują o uelastycznienie zasad dla aut tzw. końca serii
- Szczegóły
- Autor: ACEA, AutomotiveSuppliers.pl