Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
W czerwcu 2024 r. rejestracje samochodów w UE zwiększyły się o 4,3%, napędzane wzrostami na trzech z czterech głównych rynków regionu: Włochy (+15,1%), Niemcy (+6,1%) i Hiszpania (+2,2%). Z kolei Francja odnotowała w ubiegłym miesiącu spadek o 4,8%.

W pierwszej połowie 2024 r. liczba rejestracji nowych samochodów osobowych zwiększyła się o 4,5%, osiągając prawie 5,7 mln sztuk. Jednak wolumeny pozostały stosunkowo niskie (-18%) w porównaniu z poziomami sprzed pandemii. Wszystkie największe rynki bloku wykazały pozytywne, ale skromne rezultaty: Hiszpania (+5,9%), Niemcy (+5,4%), Włochy (+5,4%) i Francja (+2,8%).

REJESTRACJE WEDŁUG RODZAJÓW NAPĘDU

W czerwcu samochody elektryczne (BEV) odpowiadały za 14,4% rynku samochodowego w UE, wobec 15,1% rok wcześniej. W tym samym czasie pojazdy hybrydowe (HEV) poszerzyły swój udział w rynku, z 24,4% do 29,5%. Całkowity udział samochodów benzynowych i diesli obniżył się do 47,1 procent z 49,6% w ub.r.

SAMOCHODY ELEKTRYCZNE I HYBRYDOWE

W czerwcu 2024 r. liczba rejestracji samochodów elektrycznych (BEV) zmniejszyła się o 1% do 156 408 sztuk, a ich łączny udział w rynku obniżył się do 14,4% z 15,1%. Pomimo znacznego wzrostu w Belgii (+50,4%) i we Włoszech (+117,4%), zyski te nie były w stanie zrównoważyć dwucyfrowych spadków na innych najważniejszych rynkach: Niemczech (-18,1%), Holandii (-15%) i Francji (-10,3%). W rezultacie w pierwszej połowie roku zarejestrowano łącznie 712 637 nowych elektrycznych samochodów bateryjnych (BEV). Daje to niewielki wzrost o 1,3% w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku i odpowiada za 12,5% rynku.

Rejestracje hybryd plug-in (PHEV) odnotowały w ubiegłym miesiącu wyraźny regres o 19,9%, przy czym znaczące spadki zaobserwowane zostały na trzech największych rynkach: Belgii (-49,2%), Francji (-21,7%) i Niemczech (-3.4%). W czerwcu hybrydy plug-in odpowiadały za 6,1% całego rynku samochodowego, obniżając się z 7,9% w ubiegłym roku, przy 66 482 sprzedanych pojazdach.

Pojazdy hybrydowo-elektryczne (HEV) były jedyną kategorią układów napędowych, która wykazała wzrost, z rejestracjami samochodów rosnącymi o 26,4% w czerwcu do 321 959 sztuk. Wszystkie cztery największe rynki dla tego segmentu wykazały dwucyfrowe wzrosty: Francja (+34,9%), Włochy (+27,2%), Hiszpania (+23%), i Niemcy (+16,5%). Dzięki temu udział samochodów hybrydowo-elektrycznych w rynku sięgnął 29,5% wobec 24,4% w czerwcu 2023 roku.

SAMOCHODY Z SILNIKAMI BENZYNOWYMI I DIESLA

W czerwcu 2024 r. sprzedaż samochodów benzynowych pozostała względnie stabilna, zniżkując o zaledwie 0,7%. Spadki na kluczowych rynkach, takich jak Francja (-20,2%) i Hiszpania (-7,5%), zostały zniwelowane przez wzrost w Niemczech (+12,1%) i we Włoszech (+6,9%). W rezultacie samochody benzynowe stanowią obecnie 34,4% rynku, ze spadkiem z 36,2% w czerwcu ubiegłego roku.

Rynek samochodów z silnikiem Diesla odnotował podobną sytuację, z minimalnym spadkiem o 0,9%, skutkującym 12,7% udziałem w rynku w czerwcu. Podczas gdy Niemcy odnotowały wzrost o 12,4%, mniejszą sprzedaż zaobserwowano na innych głównych rynkach, takich jak Włochy (-18,3%), Francja (-8,3%) i Hiszpania (-2,1%).

Dane dla Polski dostarczył zespół Analiz i Statystyki PZPM.
 
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Link International Transport
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
Wirthwein Polska Sp. z o.o.
Sigfox Poland Sp. z o.o.
Nifco Poland Sp. z o.o.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.