Firma DSM opracowała nową odmianę tworzywa Arnite PET XL o niskim poziomie odgazowania, spełniającą szczególne wymagania dla zastosowań w modułach adaptacyjnej regulacji świateł przednich Adaptive Forward (AFX).
Materiał zastosowano z sukcesem w produkcji nowego modułu Xenon AFX dla najnowszego Mercedesa klasy S, integrując dodatkowe funkcje, takie jak układ adaptacyjnej regulacji świateł Automatic High Beam Adjustment.
Arnite PET XL, który wypełnia lukę pomiędzy PBT z niskim poziomem odgazowania a PPA, PEI i PES, został opracowany w ścisłej kooperacji z Automotive Lighting GMBH Laboratory. Nowa odmiana została zoptymalizowana pod kątem spełnienia najostrzejszych wymagań odnośnie poziomu odgazowania i oferuje dodatkowe korzyści, w tym stabilność temperaturową, znakomitą stabilność wymiarów i wysoką sztywność właściwą, wymagane dla ograniczenia częstotliwości rezonansowych na biegu jałowym silnika.
Zgodnie z opinią Działu Badawczego Automotive Lighting, nowy może być zastosowany w przyszłych modułach adaptacyjnej regulacji świateł przednich spełniających wymagania co do niskiej absorpcji wilgoci.
Dodatkowo, w zakresie opraw, Arnite PET XL jest odpowiedni na obudowy świateł przeciwmgielnych, uchwyty soczewek i gniazda lamp, gdzie może zastępować materiały odporne na wysokie temperatury, takie jak PEI, PES i PPA.
Manager ds. rozwoju oświetlenia samochodowego DSM Engineering Plastics, Richard Frissen, mówi: „Arnite PET XL jest idealnym zamiennikiem PPA w tym segmencie, ponieważ poprawia stabilność dynamiczną modułu przy wysokiej wilgotności względnej, oferując jednocześnie zerowe wydzielanie wilgoci podczas użytkowania, w przeciwieństwie do poliamidów, takich jak PA66 i PPA.
Ponadto, można uzyskać duże oszczędności w porównaniu z alternatywnymi materiałami, takimi jak PES i PEI. Z powodu wysokiej sztywności właściwej powyżej temperatury 150°C, Arnite PET XL, w porównaniu z PBT, oferuje w tym zakresie możliwości optymalizacji masy”.
Materiał zastosowano z sukcesem w produkcji nowego modułu Xenon AFX dla najnowszego Mercedesa klasy S, integrując dodatkowe funkcje, takie jak układ adaptacyjnej regulacji świateł Automatic High Beam Adjustment.
Arnite PET XL, który wypełnia lukę pomiędzy PBT z niskim poziomem odgazowania a PPA, PEI i PES, został opracowany w ścisłej kooperacji z Automotive Lighting GMBH Laboratory. Nowa odmiana została zoptymalizowana pod kątem spełnienia najostrzejszych wymagań odnośnie poziomu odgazowania i oferuje dodatkowe korzyści, w tym stabilność temperaturową, znakomitą stabilność wymiarów i wysoką sztywność właściwą, wymagane dla ograniczenia częstotliwości rezonansowych na biegu jałowym silnika.
Zgodnie z opinią Działu Badawczego Automotive Lighting, nowy może być zastosowany w przyszłych modułach adaptacyjnej regulacji świateł przednich spełniających wymagania co do niskiej absorpcji wilgoci.
Dodatkowo, w zakresie opraw, Arnite PET XL jest odpowiedni na obudowy świateł przeciwmgielnych, uchwyty soczewek i gniazda lamp, gdzie może zastępować materiały odporne na wysokie temperatury, takie jak PEI, PES i PPA.
Manager ds. rozwoju oświetlenia samochodowego DSM Engineering Plastics, Richard Frissen, mówi: „Arnite PET XL jest idealnym zamiennikiem PPA w tym segmencie, ponieważ poprawia stabilność dynamiczną modułu przy wysokiej wilgotności względnej, oferując jednocześnie zerowe wydzielanie wilgoci podczas użytkowania, w przeciwieństwie do poliamidów, takich jak PA66 i PPA.
Ponadto, można uzyskać duże oszczędności w porównaniu z alternatywnymi materiałami, takimi jak PES i PEI. Z powodu wysokiej sztywności właściwej powyżej temperatury 150°C, Arnite PET XL, w porównaniu z PBT, oferuje w tym zakresie możliwości optymalizacji masy”.