AUDI AG sprzedało w 2011 roku 1 302 650 samochodów a tym samym pobity został dotychczasowy rekord z poprzedniego roku o ponad 210 200 aut.
Wyraźną dynamikę wzrostu można było zaobserwować we wszystkich regionach. Chiny ze sprzedażą 313.036 aut stały się po raz pierwszy największym pojedynczym rynkiem zbytu dla Audi. W Europie na zakup samochodów producenta z Ingolstadt zdecydowało się 726 300 osób, czyli o 12,1 procent więcej, niż rok wcześniej. W USA również odnotowany został dwucyfrowy wzrost. Łącznie w minionym roku Audi pobiło rekordy sprzedaży na ponad 50 rynkach.
„Rok 2011 nie miał sobie równego w historii Audi: Nigdy przedtem nie zdobyliśmy w ciągu jednego roku tylu nowych klientów” - powiedział Peter Schwarzenbauer, Członek Zarządu ds. Marketingu i Sprzedaży AUDI AG. „Dzięki doskonałemu popytowi na nowe modele sprzedaż w Europie i USA wypadła lepiej, niż się spodziewaliśmy. Na północnoamerykańskim rynku każdy miesiąc był rekordowy, a nasz wynik finansowy znacznie się poprawił, przede wszystkim dzięki wyjątkowo skutecznej ofensywie w klasie wyższej samochodów.”
Od momentu wprowadzenia na rynek nowej generacji A8 i A6 oraz A7 Sportback co najmniej jeden na czterech klientów w USA wybiera model klasy wyższej. Dzięki temu Audi w ciągu roku zwiększyło udział najwyższych serii w sprzedaży w USA o ponad połowę. W ubiegłym roku Audi sprzedało w USA 117 561 samochodów, co oznacza wzrost o 15,7 procent w porównaniu z rokiem 2010.
Także w innych regionach świata modele klasy wyższej dynamizowały sprzedaż: jeszcze przed wprowadzeniem nowej generacji A6 na chiński rynek, który jest najważniejszy dla tej limuzyny, model ten odnotował wzrost o 12,2 procent do 229 200 sprzedanych aut. Nowe A6 pojawiło się na pierwszych rynkach w marcu, dopiero jesienią dostępny był Avant, ważny szczególnie w Europie. Dla Audi A7 był to pierwszy pełny rok na rynku. Model ten wybrało ponad 31 300 klientów. Również Audi Q7 miało wpływ na pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu z 2010 roku na ten model zdecydowało się o 21,4 procent więcej nabywców. Wprowadzony na rynek na początku 2010 roku flagowy okręt marki - A8, zwiększył swoją sprzedaż nawet dwukrotnie (+101 procent).
Znajdujące się na drugim końcu palety modeli Audi A1 zdobyło dodatkowych klientów dla marki. W swoim pierwszym pełnym roku sprzedaży klientom - głównie europejskim - przekazano 118 200 sztuk tego kompaktowego auta klasy Premium. W Europie AUDI AG wypadło znacznie lepiej niż rynek, odnotowując 12,2-procentowy wzrost sprzedaży (726 300 samochodów) i umacniając swoją wiodącą pozycję w segmencie Premium. Największy wzrost sprzedaży - po Chinach - producent z Ingolstadt odnotował na rodzimym rynku. Tutaj klienci Audi odebrali 254 011 nowych samochodów, o 10,8 procent więcej, niż w 2010 roku. Wyjątkowo udany był ubiegły rok również w Wielkiej Brytanii i Francji. Na Wyspach wielkość sprzedaży wzrosła o 15,7 procent do 115 345 sztuk, Audi France zakończyło rok wzrostem o 18,1 procent i po raz pierwszy przekroczyło liczbę 60 000 aut (62 009). Mimo trudnej sytuacji na rynku Audi odnotowało wzrost także w Hiszpanii (+3,4 procent) i Włoszech (+0,03 procent). Na pozostałych dziesięciu największych rynkach producent z Ingolstadt mógł pochwalić się dwucyfrowym wzrostem sprzedaży w stosunku do 2010 roku.
W Rosji rok zamknął się wzrostem o 25,6 procent (23 250 sprzedanych samochodów), co miało istotny wpływ na wzrost sprzedaży w Europie Wschodniej.
Na wzrost sprzedaży w Chinach, o 37,3 procent, wpływ miał z jednej strony duży popyt na importowane modele marki, z drugiej strony zwiększenie w połowie roku zdolności produkcyjnych zakładów w Changchun. W 2011 roku Audi przekazało chińskim klientom 313 036 samochodów i znacznie zwiększyło swoją przewagę w segmencie Premium.
Ważną rolę odegrały w ubiegłych miesiącach także takie rozwojowe rynki, jak Korea Południowa (+30,9%, 10 346 samochodów) i Afryka Południowa (+20,4%, 14 523 samochody). Oba osiągają teraz poziom sprzedaży porównywalny z Rosją. W Ameryce Południowej w 2011 roku pod względem wzrostu sprzedaży wybijały się głównie Meksyk (+46,8%) i Brazylia (+68,0%). Jeszcze bardziej zwiększyła się sprzedaż Audi w Indiach, wzrosła bowiem o 83,5 % do 5 511 aut, czego nie udało się dokonać żadnej innej marce Premium.
Wyraźną dynamikę wzrostu można było zaobserwować we wszystkich regionach. Chiny ze sprzedażą 313.036 aut stały się po raz pierwszy największym pojedynczym rynkiem zbytu dla Audi. W Europie na zakup samochodów producenta z Ingolstadt zdecydowało się 726 300 osób, czyli o 12,1 procent więcej, niż rok wcześniej. W USA również odnotowany został dwucyfrowy wzrost. Łącznie w minionym roku Audi pobiło rekordy sprzedaży na ponad 50 rynkach.
„Rok 2011 nie miał sobie równego w historii Audi: Nigdy przedtem nie zdobyliśmy w ciągu jednego roku tylu nowych klientów” - powiedział Peter Schwarzenbauer, Członek Zarządu ds. Marketingu i Sprzedaży AUDI AG. „Dzięki doskonałemu popytowi na nowe modele sprzedaż w Europie i USA wypadła lepiej, niż się spodziewaliśmy. Na północnoamerykańskim rynku każdy miesiąc był rekordowy, a nasz wynik finansowy znacznie się poprawił, przede wszystkim dzięki wyjątkowo skutecznej ofensywie w klasie wyższej samochodów.”
Od momentu wprowadzenia na rynek nowej generacji A8 i A6 oraz A7 Sportback co najmniej jeden na czterech klientów w USA wybiera model klasy wyższej. Dzięki temu Audi w ciągu roku zwiększyło udział najwyższych serii w sprzedaży w USA o ponad połowę. W ubiegłym roku Audi sprzedało w USA 117 561 samochodów, co oznacza wzrost o 15,7 procent w porównaniu z rokiem 2010.
Także w innych regionach świata modele klasy wyższej dynamizowały sprzedaż: jeszcze przed wprowadzeniem nowej generacji A6 na chiński rynek, który jest najważniejszy dla tej limuzyny, model ten odnotował wzrost o 12,2 procent do 229 200 sprzedanych aut. Nowe A6 pojawiło się na pierwszych rynkach w marcu, dopiero jesienią dostępny był Avant, ważny szczególnie w Europie. Dla Audi A7 był to pierwszy pełny rok na rynku. Model ten wybrało ponad 31 300 klientów. Również Audi Q7 miało wpływ na pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu z 2010 roku na ten model zdecydowało się o 21,4 procent więcej nabywców. Wprowadzony na rynek na początku 2010 roku flagowy okręt marki - A8, zwiększył swoją sprzedaż nawet dwukrotnie (+101 procent).
Znajdujące się na drugim końcu palety modeli Audi A1 zdobyło dodatkowych klientów dla marki. W swoim pierwszym pełnym roku sprzedaży klientom - głównie europejskim - przekazano 118 200 sztuk tego kompaktowego auta klasy Premium. W Europie AUDI AG wypadło znacznie lepiej niż rynek, odnotowując 12,2-procentowy wzrost sprzedaży (726 300 samochodów) i umacniając swoją wiodącą pozycję w segmencie Premium. Największy wzrost sprzedaży - po Chinach - producent z Ingolstadt odnotował na rodzimym rynku. Tutaj klienci Audi odebrali 254 011 nowych samochodów, o 10,8 procent więcej, niż w 2010 roku. Wyjątkowo udany był ubiegły rok również w Wielkiej Brytanii i Francji. Na Wyspach wielkość sprzedaży wzrosła o 15,7 procent do 115 345 sztuk, Audi France zakończyło rok wzrostem o 18,1 procent i po raz pierwszy przekroczyło liczbę 60 000 aut (62 009). Mimo trudnej sytuacji na rynku Audi odnotowało wzrost także w Hiszpanii (+3,4 procent) i Włoszech (+0,03 procent). Na pozostałych dziesięciu największych rynkach producent z Ingolstadt mógł pochwalić się dwucyfrowym wzrostem sprzedaży w stosunku do 2010 roku.
W Rosji rok zamknął się wzrostem o 25,6 procent (23 250 sprzedanych samochodów), co miało istotny wpływ na wzrost sprzedaży w Europie Wschodniej.
Na wzrost sprzedaży w Chinach, o 37,3 procent, wpływ miał z jednej strony duży popyt na importowane modele marki, z drugiej strony zwiększenie w połowie roku zdolności produkcyjnych zakładów w Changchun. W 2011 roku Audi przekazało chińskim klientom 313 036 samochodów i znacznie zwiększyło swoją przewagę w segmencie Premium.
Ważną rolę odegrały w ubiegłych miesiącach także takie rozwojowe rynki, jak Korea Południowa (+30,9%, 10 346 samochodów) i Afryka Południowa (+20,4%, 14 523 samochody). Oba osiągają teraz poziom sprzedaży porównywalny z Rosją. W Ameryce Południowej w 2011 roku pod względem wzrostu sprzedaży wybijały się głównie Meksyk (+46,8%) i Brazylia (+68,0%). Jeszcze bardziej zwiększyła się sprzedaż Audi w Indiach, wzrosła bowiem o 83,5 % do 5 511 aut, czego nie udało się dokonać żadnej innej marce Premium.