W lipcu tego roku zarząd Audi Brussels poinformował radę zakładową o zamiarze przeprowadzenia restrukturyzacji fabryki, które może doprowadzić do wcześniejszego zakończenia produkcji samochodów w stolicy Belgii.
Decyzja związana jest z niskim popytem na auta elektryczne, w tym na wytwarzaną w Brukseli serię modeli Q8 e-tron. Prowadzone od lipca działania nie przyniosły oczekiwanych rezultatów.
Żadna z 26 zainteresowanych stron i potencjalnych inwestorów, w tym jeden, który w ostatnich dniach zmienił ofertę, nie przedstawiła „realnej i zrównoważonej koncepcji” na przyszłość fabryki, poinformował dyrektor operacyjny Gerd Walker we wtorek 15 października w oświadczeniu po nadzwyczajnym posiedzeniu rady zakładowej. Jak poinformowała marka, wewnętrzne poszukiwania w Grupie VW dotyczące przyznania nowej produkcji samochodów lub alternatywnego wykorzystania fabryki również nie dały żadnych rezultatów.
Oznacza to, że prawdopodobne stanie się zamknięcie fabryki, w której zatrudnionych jest obecnie 3 tys. pracowników.
Europa
Audi jednak zamknie zakład w Brukseli?
- Szczegóły
- Autor: media belgijskie, AutomotiveSuppliers.pl (fot. Audi)