Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Volvo Buses wzmacnia swoją pozycję na europejskim rynku elektromobilności i autobusów z napędem elektrycznym.

W ciągu ostatniego roku firma otrzymała wiele nowych zamówień z różnych miast w całej Europie. Łódź w Polsce, Hertogenbosch w Holandii, Bodö i Ålesund w Norwegii, Aarhus w Danii, Gothenburg i Malmö w Szwecji oraz Luksemburg to tylko przykłady miast, które zdecydowały się na elektryfikację systemu transportu publicznego we współpracy z Volvo.

,,Miasta w Europie w coraz większym stopniu koncentrują się na zrównoważonych systemach transportu publicznego, zarówno z perspektywy ochrony środowiska, jak i finansów. Dzięki szerokiej gamie zelektryfikowanych pojazdów i kompleksowym rozwiązaniom systemowym możemy zaoferować naszym klientom szereg konkurencyjnych i elastycznych rozwiązań dla cichego i bezemisyjnego transportu publicznego”, mówi Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

Z Wrocławia na całą Europę
Volvo Buses sprzedało dotychczas ponad 5 tys. zelektryfikowanych autobusów. Tylko w ostatnim czasie firma otrzymała zamówienia na ponad 850 takich pojazdów – z ponad 50 europejskich miast. Wszystkie zostaną w całości wyprodukowane w Polsce - we wrocławskiej fabryce Volvo. Większość zamówień dotyczy nowego, przegubowego modelu Volvo 7900 Electric Articulated - takie pojazdy zamówili operatorzy transportu publicznego z Łodzi w Polsce, Göteborga, Malmö i Jönköping w Szwecji, a także z Bodö w Norwegii i Stuttgartu w Niemczech. Pozostałe - to zamówienia na Volvo 7900 Electric, które zostaną dostarczone do Aarhus w Danii, Ålesund w Norwegii, Hertogenbosch w Holandii, Gliwic w Polsce, a także do Luksemburga, który wyznacza standardy w zakresie zelektryfikowanego transportu publicznego - współpracuje z Volvo od 2010 r. i obecnie eksploatuje autobusy hybrydowe oraz elektryczne hybrydy (plug-in).

Duży wybór modeli i systemowe rozwiązania
Pierwsza generacja autobusów hybrydowych Volvo została wprowadzona na rynek w 2010 r. Od tego czasu gama w pełni lub częściowo zelektryfikowanych modeli urosła do jednej z największych w branży, z czego korzystać mogą operatorzy transportu miejskiego zarówno w dużych jak i małych miastach. Aby ułatwić i wesprzeć miasta w przechodzeniu na zrównoważony transport publiczny, Volvo oferuje usługi w zakresie planowania tras, doboru odpowiednich pojazdów czy infrastruktury do ładowania, serwisowania i finansowania autobusów – w postaci różnych pakietów kompletnych rozwiązań.

,,Elektryfikacja transportu publicznego wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też umiejętności spojrzenia z perspektywy systemowej oraz współpracy pomiędzy różnymi stronami. Tylko tak możemy zapewnić, że wybrane rozwiązanie będzie skuteczne i atrakcyjne. Widzimy rosnące zapotrzebowanie na tego typu usługi", wyjaśnia Håkan Agnevall.

Korzyści dla środowiska
Korzyści dla środowiska naturalnego nadal pozostają najważniejszym powodem elektryfikacji transportu publicznego.

,,Wiele miast ma ambitne cele w zakresie poprawy jakości powietrza, a zelektryfikowana flota pojazdów miejskich stwarza nowe możliwości osiągnięcia tych celów. Kiedy w Göteborgu rozpocznie kursowanie flota naszych 145 autobusów elektrycznych, emisja CO2 zostanie ograniczona o 14,5 tys. ton rocznie, co odpowiada ok. 5 tys. samochodów z silnikiem diesla. Z kolei emisja tlenków azotu zmniejszy się o ok. 8 tys. kg rocznie, a poziom hałasu każdego autobusu zostanie zredukowany o 7 dB, co oznacza redukcję hałasu o połowę. Chcemy być liderem w zakresie rozwoju elektromobilności i długoterminowym partnerem dla wszystkich miast, które chcą zapewnić mieszkańcom lepszą jakość życia", podsumowuje Håkan Agnevall.

Nie tylko autobusy
Doświadczenie Volvo Buses w zakresie elektryfikacji utorowało również drogę do rozwoju zelektryfikowanych samochodów ciężarowych w Grupie Volvo. Takie pojazdy są sprzedawane na wybranych rynkach od tego roku.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
HQ Plastics
Etisoft Sp. z o.o.
Galwanizer Sp. z o.o.
VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.