Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
W celu dalszej redukcji zużycia zasobów BMW Group wdrożyła różne projekty w zakresie logistyki opakowań. Mają one na celu zmniejszenie wspólnie z dostawcami emisji CO2 oraz jak najlepsze wdrożenie zasad gospodarki o obiegu zamkniętym.

W europejskich zakładach coraz częściej do produkcji opakowań stosuje się materiały pochodzące z recyklingu. W ten sposób kwota recyklatów dla nowych kontraktów na opakowania wielokrotnego użytku w logistyce zostanie w tym roku niemal podwojona z około 20 do ponad 35 procent. Ale do redukcji emisji CO2 przyczynia się również stosowanie alternatywnych, zrównoważonych materiałów, redukcja opakowań jednorazowych, stosowanie lekkich opakowań i redukcja wolumenu transportu. BMW Group monitoruje efekty poszczególnych działań za pośrednictwem kalkulatora CO2 dla opakowań. BMW Group dąży do celu, jakim jest zmniejszenie do 2030 roku emisji CO2 na pojazd w łańcuchu dostaw o 20 procent (w porównaniu z rokiem 2019).

Michael Nikolaides, szef sieci produkcyjnej i logistyki BMW Group: - Nasza strategia re:think, re:duce, re:use, re:cycle jest konsekwentnie stosowana również w logistyce opakowań. Dzięki innowacyjnym podejściom konsekwentnie zmniejszamy zużycie zasobów, a tym samym redukujemy nasz ślad węglowy. W logistyce przyczyniamy się również do realizacji BMW iFACTORY – zwłaszcza w kwestii ekologii. - BMW iFACTORY. LEAN. GREEN. DIGITAL, oznacza strategiczną wizję globalnej sieci produkcyjnej z naciskiem na elastyczność i wydajność, zrównoważony rozwój i cyfryzację. Dostarcza odpowiedzi na wyzwania transformacji w kierunku e-mobilności i realizuje globalne podejście. Green obejmuje wykorzystanie najnowocześniejszych technologii w celu zapewnienia produkcji przy jak najmniejszym zużyciu zasobów.

Recyklat zastępuje plastik w opakowaniach

Jednym z przykładów coraz lepszego spełniania kryteriów gospodarki o obiegu zamkniętym jest stosowanie recyklatów w tzw. opakowaniach z polipropylenu spienionego (EPP). Obecnie w nowo opracowywanych opakowaniach z EPP wprowadza się już 25-procentową zawartość surowców wtórnych. EPP jest stosowany jako specjalny pojemnik o kształcie dopasowanym do pakowanych komponentów, co umożliwia bezpieczny transport. Rocznie potrzeba około 360 tysięcy takich pojemników. Dzięki 25-procentowej zawartości surowców wtórnych można zaoszczędzić prawie 280 ton CO2 rocznie. Udział materiału pochodzącego z recyklingu ma być dalej zwiększany, a pierwsze testy pilotażowe ze 100‑procentowym udziałem recyklatów już są w toku. Jeśli wypadną pomyślnie, materiały te staną się standardem w nowych kontraktach od 2024 roku.

Kolejne 680 ton rocznej emisji CO2 można uzyskać dzięki zastosowaniu pokryw i tzw. małych nośników ładunku z 50-procentową zawartością surowców wtórnych. Obecnie działania te koncentrują się na rynkach europejskich. Wynika to z istnienia rynku utylizacji odpadów oraz infrastruktury recyklingowej. Zasadniczo przewiduje się ekspansję na zakłady w Meksyku, USA i Chinach.

Zmniejszenie wolumenu transportu

BMW Group wprowadza składane pojemniki wielkogabarytowe, co daje jeszcze większy potencjał redukcji emisji. Zamiast stalowych palet klatkowych od tego roku będą stosowane składane pojemniki z tworzywa sztucznego o zawartości recyklatu wynoszącej ponad 90 procent. Działają one w podobny sposób jak znane składane skrzynki na zakupy: gdy są puste, można je złożyć na płasko, dzięki czemu łatwiej je transportować. 15 tysięcy takich nowych pojemników daje redukcję CO2 o około 3000 ton rocznie.

Materiały alternatywne o dużym potencjale na przyszłość

Możliwości w zakresie opakowań są nieograniczone. Istnieją na przykład projekty pilotażowe dotyczące wykorzystania materiałów pochodzenia biologicznego, które mogłyby zastąpić materiały ropopochodne – polietylen i polipropylen (PE i PP). Podobnie badana jest możliwość wykorzystania do produkcji opakowań materiału z przetworzonych urządzeń AGD. Celem długoterminowym jest całkowite przejście na alternatywne surowce.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

SAFECHEM Europe GmbH
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
FABER CNC
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
Bodycote Polska Sp. z o.o.
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.