Fabryka AwtoWAZ w Togliatti zakończyła funkcjonowanie w skróconym systemie pracy, informują rosyjskie media.
Po dłuższym przestoju zakład wznowił produkcję 6 czerwca przechodząc na czterodniowy tydzień pracy. Decyzja związana była z ograniczonym dostępem do komponentów, zarówno importowanych jak również wytwarzanych przez międzynarodowych dostawców w Rosji.
Od poniedziałku 15 sierpnia, wcześniej niż planowano, przywrócono działalność w systemie pięciodniowym (układ czterodniowy miał potrwać minimum 3 miesiące). I tak, linia montażowa modelu Łada Granta działa na dwie zmiany a Łady Niva na jedną zmianę. Także planowana do uruchomienia linia montażowa B0 dla modelu Łada Largus będzie działać także na jedną zmianę.
Zgodnie z lipcowymi zapowiedziami kierownictwo AwtoWAZa spodziewa się, że w II połowie 2022 roku zostanie wyprodukowanych około 100 tys. pojazdów.
Docelowo do Togliatti ma zostać przetransferowana produkcja modelu Łada Vesta z zakładu AwtoWAZ w Iżewsku.
Europa
Rosja: sankcje już nie straszne fabryce AwtoWAZ?
- Szczegóły
- Autor: Awtostat, AutomotiveSuppliers.pl (fot. Łada)