Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
BMW Group wkracza na nową drogę współpracy z dostawcami i intensywnie zajmuje się siecią dostawców strategicznie ważnych komponentów.

W celu długoterminowego zapewnienia dostaw półprzewodników firma zawarła bezpośrednią umowę z producentem zaawansowanych technologicznie mikrochipów INOVA Semiconductors oraz z Globalfoundries, producentem wysokowydajnych półprzewodników. Dzięki tej umowie BMW Group zapewnia sobie dostawy kilku milionów mikrochipów rocznie. Mikrochipy są wykorzystywane w inteligentnej technologii diodowej ISELED, w której opracowaniu miała udział BMW Group i która po raz pierwszy została zastosowana w BMW iX, a następnie będzie wprowadzana w kolejnych modelach. BMW iX jest dostarczane na całym świecie od początku listopada.

- Pogłębiamy współpracę z naszymi dostawcami w kluczowych punktach sieci dostawców i synchronizujemy nasze planowanie zdolności produkcyjnych bezpośrednio z producentami półprzewodników. W ten sposób zwiększamy niezawodność planowania i przejrzystość co do wymaganych ilości dla wszystkich zaangażowanych stron, pokrywając nasze zapotrzebowanie na półprzewodniki w dłuższej perspektywie - mówi dr Andreas Wendt, członek zarządu BMW AG ds. zaopatrzenia i sieci dostawców. - Dzięki tej przełomowej umowie robimy kolejny konsekwentny krok w kierunku zabezpieczenia naszego zaopatrzenia w przyszłości w jeszcze bardziej zrównoważony i perspektywiczny sposób.

Bezpośrednie porozumienie między producentami samochodów i półprzewodników jest przykładem budowania solidnego partnerstwa w łańcuchu dostaw w celu przywrócenia równowagi między podażą a popytem na układy scalone w przemyśle motoryzacyjnym przy jednoczesnym dalszym przyspieszaniu innowacji technologicznych.

- Dzięki umowie zawartej bezpośrednio z producentem OEM my jako producent półprzewodników z pewnością wkraczamy na nowe ścieżki - mówi Robert Kraus, dyrektor generalny INOVA Semiconductors. - Jesteśmy jednak przekonani, że to innowacyjne podejście polegające na partnerstwie w całym łańcuchu produkcyjnym będzie skuteczne: w ten sposób pokrywamy zapotrzebowanie naszego klienta końcowego i mamy wysokie bezpieczeństwo planowania w związku z długimi cyklami produkcyjnymi układów scalonych. To rozwiązanie niesie obopólne korzyści.

- Globalfoundries jest zaangażowana w budowanie silniejszych relacji z przemysłem motoryzacyjnym, aby przyspieszyć innowacje i zaspokoić rosnący popyt na wydajne układy scalone - powiedział Mike Hogan, starszy wiceprezes i dyrektor generalny ds. motoryzacji, przemysłu i wielu rynków w Globalfoundries. - Ta umowa z BMW Group i INOVA pokazuje, jak firmy współpracują ze sobą w celu opracowania innowacyjnej technologii diodowej do nowego BMW iX i innych nowych technologii dla samochodu jutra.

Kilka tysięcy półprzewodników na jeden samochód

W zależności od wyposażenia w samochodzie znajduje się kilka tysięcy elementów półprzewodnikowych, które są niezbędne dla wszystkich urządzeń elektronicznych. Mogą one pełnić różne funkcje, wykonywać zadania obliczeniowe i sterujące w komputerach, przechowywać dane, a nawet wykonywać kilka zadań jednocześnie. Udział podzespołów elektronicznych w pojazdach będzie w przyszłości jeszcze wzrastał.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
QualityHUB24
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
Mondi Simet Sp. z o.o.
LIBELI Sp. z o.o.
Wirthwein Polska Sp. z o.o.