Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
BMW Group kontynuuje inwestycje w rozwój produkcji komponentów elektrycznych w Lipsku, zabezpieczając tym samym przyszłość tych zakładów. Poza terenem zakładu zawarto z miastem Lipsk umowę dzierżawy na plac budowy w Industriepark Nord, gdzie znajdują się również zakłady BMW.

Obszar, z którego BMW będzie w przyszłości korzystać, ma powierzchnię 12 hektarów; w pierwszej fazie budowy zabudowanych zostanie 8 hektarów. Powstanie tam hala logistyczna akumulatorów wysokonapięciowych obecnej 5. generacji oraz budynek administracyjny. Ukończenie budowy zaplanowano na połowę 2024 r.

Aby uczcić rozpoczęcie budowy, dyrektorka zakładów Petra Peterhänsel i przewodniczący rady zakładowej Jens Köhler oraz Frank Hager, dyrektor produkcji akumulatorów wysokonapięciowych Clemens Schülke, burmistrz i radny ds. gospodarki, pracy i cyfryzacji miasta Lipska, Anja Hähle-Posselt, kierowniczka biura rozwoju gospodarczego miasta Lipska oraz Karsten Dickerboom jako przedstawiciel firmy budowlanej Max Bögl Stiftung & Co. KG, dokonali symbolicznego wmurowania kamienia węgielnego pod budowę Centrum Zaopatrzenia Północ.

Kreowanie przyszłości

- Produkcja samochodów jest obecnie tak samo jak targi częścią gospodarczego DNA Lipska. Cieszymy się, że ten mocny klaster rośnie – i bazuje na ekologicznym śladzie węglowym. Poprzez tę rozbudowę BMW podkreśla znaczenie tej lokalizacji i elektromobilności. Z przyjemnością pomożemy, wspierając ten pozytywny rozwój poprzez nowe tereny - podkreśla burmistrz Clemens Schülke. Również dla dyrektorki zakładów Petry Peterhänsel transformacja w kierunku elektromobilności jest ważnym elementem rozwoju zakładu w Lipsku. - Lipsk pozostaje pod znakiem elektryczności. Wraz z produkcją BMW i3 staliśmy się pionierem elektromobilności w BMW Group. Razem z dalszą rozbudową produkcji komponentów elektrycznych i zbliżającym się rozpoczęciem produkcji MINI Countryman przyszłość już teraz nabiera realnych kształtów.

Inwestycje w transformację w kierunku elektromobilności

W pierwszej fazie budowy powstanie hala magazynowa, dwukondygnacyjny budynek administracyjny oraz tunel przeładunkowy o powierzchni brutto około 38 tysięcy metrów kwadratowych. W planach przewidziano też drugi etap budowy, którego realizacja wyniesie do 100 milionów euro. Po ich zakończeniu, w nowych budynkach Centrum Zaopatrzenia Północ przewidziane są w obu etapach budowy miejsca pracy dla około 500 osób.

Celem BMW Group jest, aby do 2026 r. co najmniej jeden na trzy sprzedawane nowe samochody był w pełni elektryczny. Oznacza to większe zapotrzebowanie na akumulatory wysokonapięciowe. Zakłady w Lipsku już teraz są filarem zaopatrzenia sieci produkcyjnej w komponenty elektryczne i dostarczają co trzeci moduł akumulatorowy do samochodów elektrycznych BMW Group, takich jak BMW iX1, BMW i5 i BMW iX. Dzięki nowej hali centrum logistycznego akumulatorów wysokonapięciowych zakłady w Lipsku jeszcze bardziej umocnią swoją rolę w tym zakresie. Pod względem budowlanym nowa hala spełnia wszystkie wymagania dotyczące obsługi komponentów wysokonapięciowych.

Ponad normę: Rygorystyczne normy środowiskowe

Planowanie hali logistycznej oparto na wysokich standardach ekologicznych wykraczających poza wymogi prawne, takich jak między innymi eksploatacja budynków bez użycia energii ze źródeł kopalnych. Na dachu hali znajdować się będą systemy fotowoltaiczne mogące generować około 3000 kW mocy szczytowej. Ponadto hala będzie ogrzewana pompą ciepła. Dach budynku administracyjnego będzie obsadzony zielenią, a drzewa rozmieszczone w odpowiednich miejscach przed elewacją zapewnią podczas upałów niższą temperaturę w budynku.

Na terenie zewnętrznym zostanie posadzonych ponad 5700 krzewów i drzew. Poprzez nasadzenia w Północnym Parku Przemysłowym miasto Lipsk oraz BMW Group uzupełniają tworzenie „zielonego pierścienia” wokół zakładów. Oświetlenie zewnętrzne nowych terenów będzie miało źródła światła przyjazne dla owadów. Parkingi będą wyposażone w punkty ładowania elektrycznych samochodów osobowych i ciężarowych, co pozwoli na korzystanie w ruchu logistycznym między terenem zakładów a magazynem również z samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym.

Produkcja komponentów elektrycznych jako przyszła siła napędowa zakładów w Lipsku

Produkcja komponentów elektrycznych stanowi impuls do obecnej szeroko zakrojonej rozbudowy zakładów w Lipsku również na jego terenie. Rozbudowa zabezpieczy istniejące miejsca pracy i stworzy nowe. Przy produkcji komponentów elektrycznych w zakładach w Lipsku zatrudnionych jest obecnie ponad 800 osób, a do końca 2024 roku będzie ich ponad 1000. Również dostawcy usług stworzą dodatkowe miejsca pracy.

Od przyszłego roku w zakładach BMW w Lipsku będzie odbywać się cały proces produkcji akumulatorów wysokonapięciowych. Dzieli się on na trzy etapy: lakierowanie ogniw, produkcja modułów i montaż akumulatorów wysokonapięciowych. Od 2021 r. produkcja komponentów elektrycznych w Lipsku stale rośnie. Obecnie wykonuje się tam malowanie ogniw akumulatorowych i montaż modułów. Już co trzeci moduł akumulatorowy do samochodów elektrycznych BMW Group pochodzi z Lipska. Linia montażu akumulatorów wysokonapięciowych jest w trakcie budowy i zostanie oddana do użytku na początku przyszłego roku. BMW Group zainwestuje w zakładach w Lipsku nawet miliard euro w rozwój produkcji komponentów elektrycznych.

Od 2024 r. po zakończeniu produkcji BMW i3 w Lipsku będzie ponownie produkowany całkowicie elektryczny model: nowe MINI Countryman. Crossover będzie dostępny w wersji spalinowej i elektrycznej. Akumulatory wysokonapięciowe do elektrycznego MINI Countryman będą również pochodzić z własnej produkcji.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

FORTY Sp. J. A. Korczyński, M. Tytkowska
ANT Solutions Sp. z o.o.
YETICO S.A.
1Logistics Żuralski Sp. z o.o.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)