Odnosząc się do planowanych konsultacji interesariuszy, organizacje branżowe podkreśliły, że obecnie handel motoryzacyjny stanowi już 10% całkowitego handlu pomiędzy UE i USA. W związku z tym, organizacje wspólnie wzywają do wszechstronnego porozumienia w obszarze sektora motoryzacyjnego, które powinno zakładać likwidację taryf i barier pozataryfowych poprzez konwergencję regulacyjną. Pozwoli to na zwiększenie obrotów handlowych, obniżenie kosztów produkcji, stworzenie większej liczby i lepszych miejsc pracy oraz poprawę konkurencyjności przemysłu. Autorzy apelu uznają, że jest to możliwe bez obniżania wysokich - zarówno w UE i USA - norm ochrony środowiska jak i bezpieczeństwa.
"Europejscy producenci ponoszą obecnie niepotrzebne koszty przeprojektowywania i przebudowy samochodów przeznaczonych na eksport do USA w celu spełnienia norm bezpieczeństwa, które różnią się do tych w UE", wyjaśnił sekretarz generalny ACEA - Erik Jonnaert. "To nie dodaje dodatkowych zabezpieczeń. W przypadku, gdy normy w UE i USA są skutecznie ekwiwalentne, powinniśmy być w stanie zgodzić się na ich wzajemne uznawanie. Jeżeli zaś chodzi o przyszłe przepisy, powinniśmy dążyć do harmonizacji i zachęcać organy regulacyjne do bliższej współpracy w celu znalezienia wspólnych rozwiązań."
ACEA, AAPC i Auto Alliance aktywnie współpracują z negocjatorami, po obu stronach Atlantyku od momentu rozpoczęcia negocjacji w ramach Transatlantyckiego Partnerstwa w dziedzinie Handlu i Inwestycji. 4 lutego br., podczas spotkań konsultacyjnych interesariuszy 3organizacje przedstawią wspólną prezentację dla negocjatorów.
Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów (ACEA) reprezentuje interesy piętnastu producentów samochodów ciężarowych, osobowych i autobusów na poziomie UE.