Dostępny na całym świecie kompaktowy sedan Chevrolet Cruze uzyskał maksymalną możliwą ocenę pięciu gwiazdek w europejskim programie oceny bezpieczeństwa nowych samochodów EuroNCAP, którego najnowsze rankingi bezpieczeństwa opublikowano we środę.
W testach EuroNCAP Cruze zdobył 79 na 100 możliwych do uzyskania punktów, co czyni z niego jeden z najbezpieczniejszych modeli w klasie samochodów pasażerskich. Cruze osiągnął wynik 96 procent w ochronie bezpieczeństwa pasażera, pobijając wszystkie testowane marki Premium, co czyni go tegorocznym liderem.
Cruze otrzymał 16 możliwych do zdobycia punktów w testach zderzeń przednich i 8 możliwych do zdobycia punktów w testach zderzeń bocznych z ruchomą i odkształcającą się barierą. Cruze jest pierwszym samochodem pasażerskim, jaki otrzymał maksymalną do zdobycia liczbę punktów w obu testach od czasu rozpoczęcia publikacji z testów zderzeniowych EuroNCAP w roku 1997.
Ta niezależna europejska organizacja testująca przyznała również nowemu, kompaktowemu sedanowi Chevroleta wysokie 7,3 na 8 możliwych do zdobycia punktów w poważnym teście zderzeniowym słupków bocznych, co wskazuje na to, iż wzmocniony szkielet boczny modelu Cruze przyczynia się do zwiększenia poziomu bezpieczeństwa pasażerów w przypadku kolizji bocznych. Zagłówki zastosowane w modelu Cruze zostały odpowiednio umieszczone tak, aby ograniczyć możliwość obrażeń powodowanych w przypadku kolizji tylnych. W wyniki przeprowadzonych testów, modelowi Cruze przyznano również wysokie noty w zakresie bezpieczeństwa dzieci i pieszych.
„Jesteśmy zadowoleni z wyjątkowo wysokiej oceny bezpieczeństwa modelu Cruze”, powiedział Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe. „Dzisiejsze wyniki potwierdzają, iż Cruze oferuje modelowe bezpieczeństwo. Charakterystykę tego modelu ponadto uzupełniają takie jego cechy, jak odważna stylistyka, doskonałe właściwości jezdne oraz wyjątkowy stosunek wartości do ceny.”
Już wcześniej Cruze uzyskał najlepsze w swojej klasie pięć gwiazdek za bezpieczeństwo w testach Australasian New Car Assessment Program (ANCAP) przeprowadzanych w Australii oraz w testach Chinese New Car Assessment Program (C-NCAP) przeprowadzanych w Chinach.
Bezpieczeństwo modelu Cruze opiera się na jego solidnej konstrukcji. W modelu Cruze zastosowano nową technologię konstrukcji nadwozia BFI oraz dokładnie dostosowane komponenty podwozia. Dzięki technologii BFI górna część konstrukcji oraz rama wytwarzane są jako jednolita konstrukcja, co gwarantuje większą solidność i stabilność.
Sześćdziesiąt cztery procent konstrukcji wykonanych jest ze stali o wysokiej wytrzymałości, co gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa. Wzmocnienie drzwi i uszczelnienie kabiny, wykorzystanie stali o maksymalnej wytrzymałości w słupkach B oraz zastosowanie efektywnego zderzaka z aluminium dodatkowo gwarantuje maksymalny poziom bezpieczeństwa.
Standardowo w modelu Cruze oferowana jest szeroka gama zabezpieczeń aktywnych i pasywnych, zwykle spotykanych w pojazdach z wyższej półki, np.:
- Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy ESP
- Układ kontroli trakcji
- Układ ABS
- Układ wspomagania hamowania
- Układ elektronicznego rozkładu siły hamowania EBFD
- Sześć poduszek powietrznych: kierowcy, pasażera siedzącego z przodu, boczne oraz kurtyny powietrzne
- Sygnalizatory zapięcia pasów bezpieczeństwa, ograniczniki i napinacze pasów z ogranicznikami ich siły napięcia