Produkcja samochodów osobowych w Czechach w styczniu 2021 r. spadła o 11,7 proc. rok do roku, osiągając wyniki niespełna 104,6 tys. sztuk. - Spadek produkcji o 12% w styczniu z pewnością nie jest sam w sobie dobrą znakiem. Mimo to, biorąc pod uwagę niemal 25-procentowy spadek rejestracji w całej UE, jest to potwierdzenie dobrej konkurencyjności i popularności wśród klientów modelowego portfolio czeskich producentów samochodów - mówi Bohdan Wojnar, Prezes Stowarzyszenia Przemysłu Motoryzacyjnego SAP.
- Przemysł motoryzacyjny nadal znajduje się pod ogromną presją wynikającą z ogólnej niepewności, zakłóceń w dostawach i dramatycznego wzrostu cen materiałów. W wielu krajach, w tym w Czechach, nadal obowiązują środki ochronne ograniczające handel detaliczny, w tym sprzedaż samochodów, a nieskoordynowane zamykanie granic przynosi również negatywne skutki. W związku z tym staje się coraz bardziej jasne, że potrzebujemy zasad dotyczących długoterminowego funkcjonowania firmy z COVID-19, podczas gdy firmy z branży motoryzacyjnej mogą dawać przykład dla innych branż poprzez podjęte spójne środki, dokładne testy prewencyjne - dodaje ZdeněkPetzl, dyrektor wykonawczy stowarzyszenia.
Produkcja w podziale na fabryki:
- Škoda Auto - 71,7 tys. (-5,9 proc.),
- Hyundai Motor Manufacturing Poland - 18,4 tys. (-12,6 proc.),
- Toyota Motor Manufacturing Czech - 14,4 tys. (-31,8 tys.).