"Financial Times" poinformował, że dostawcy motoryzacyjni naciskają na Unię Europejską aby wsparła sektor kredytami na łączną sumę 3 mld euro aby uchronić przed bankructwami, które mogą mieć miejsce jesienią.
Sektor chce aby do piątku Bruksela odpowiedziała na wniosek o utworzenie ogólnoeuropejskiego systemu, który zagwarantowałby dostawcom należności i przyspieszyyłby płatności od producentów części za dostarczone części.
We wrześniu producenci staną w obliczu znacznych spadków sprzedaży, związanych z letnimi przestojami montowni aut oraz 90-cio dniowym systemem płatności.
"W normalnych okolicznościach, wrzesień jest trudnym okresem," powiedział Lars Holmqvist z europejskiego stowarzyszenia dostawców motoryzacyjnych CLEPA.
CLEPA szacuje, że 1 tys. z pośród 5 tys. europejskich dostawców jest bezpośrednio zagrożona bankructwem.
Sektor chce aby do piątku Bruksela odpowiedziała na wniosek o utworzenie ogólnoeuropejskiego systemu, który zagwarantowałby dostawcom należności i przyspieszyyłby płatności od producentów części za dostarczone części.
We wrześniu producenci staną w obliczu znacznych spadków sprzedaży, związanych z letnimi przestojami montowni aut oraz 90-cio dniowym systemem płatności.
"W normalnych okolicznościach, wrzesień jest trudnym okresem," powiedział Lars Holmqvist z europejskiego stowarzyszenia dostawców motoryzacyjnych CLEPA.
CLEPA szacuje, że 1 tys. z pośród 5 tys. europejskich dostawców jest bezpośrednio zagrożona bankructwem.