W 2021 roku fabryka w Wolfsburgu, największy zakład Grupy VW w Niemczech, borykała się licznymi ograniczeniami w produkcji samochodów, wynikającymi z kryzysu czipów. Teraz wiadomo jakie poniosła straty.
W minionym roku z linii montażowych w tym zakładzie zjechało prawie 400 tys. aut. Jak poninfWolfsburg ucierpiał z powodu kryzysu chipów bardziej niż jakakolwiek inna lokalizacja. „Pierwszeństwo otrzymali MEB w Zwickau, ale także w pewnym stopniu nasi wielcy zwycięzcy w Porsche i Audi”, powiedział Cavallo. Jest „bardzo wdzięczna” grupie zadaniowej firmy zajmującej się półprzewodnikami za ich wysiłki. „Ale gdyby firma miała wystarczającą ilość dostępnych półprzewodników i nie musiałaby ich dystrybuować poprzez zarządzanie niedoborami, moglibyśmy w zeszłym roku zbudować w Wolfsburgu więcej pojazdów o 330 000. 330 000! — zauważył Cavallo.Przewodnicząca rady zakładowej VW, Daniela Cavallo, skonfrontowała zarząd grupy z ogromnymi zarzutami i surowymi żądaniami. Na dzisiejszym spotkaniu roboczym Cavallo przemówił do pracowników poprzez transmisję na żywo z wieżowca w Wolfsburgu. Raport firmy został przesłany przez dyrektora generalnego VW Herberta Diessa za pośrednictwem tak zwanej 360-stopniowej sieci Volkswagena.
Odnosząc się do głównej fabryki VW w Wolfsburgu, Cavallo powiedział: „W programie na ten rok jest 570 000 pojazdów. Wszyscy wiemy, co to oznacza: nie jest to ani to, co ustaliliśmy, ani to, co ta praca może zrobić, co wy, drodzy koledzy, możecie zrobić. Choć jest to gorzkie: w międzyczasie zajmujemy się zatrudnieniem naszych podstawowych pracowników, Twoim zatrudnieniem”.
Cavallo wyjaśnił odwołanie nocnych zmian: „Firma odwołała wcześniejsze spotkania z powodu poprzedniego stylu jazdy. Nocne zmiany mają zostać wyeliminowane na liniach montażowych od 1 do 3, ponieważ kubatura znajduje się pod ziemią – i tak pozostanie jeszcze przez długi czas”.
Wolfsburg ucierpiał z powodu kryzysu chipów bardziej niż jakakolwiek inna lokalizacja. „Pierwszeństwo otrzymali MEB w Zwickau, ale także w pewnym stopniu nasi wielcy zwycięzcy w Porsche i Audi”, powiedział Cavallo. Jest „bardzo wdzięczna” grupie zadaniowej firmy zajmującej się półprzewodnikami za ich wysiłki. „Ale gdyby firma miała wystarczającą ilość dostępnych półprzewodników i nie musiałaby ich dystrybuować poprzez zarządzanie niedoborami, moglibyśmy w zeszłym roku zbudować w Wolfsburgu więcej pojazdów o 330 000. 330 000! — zauważył Cavallo.
Jak informują niemieckie media, w najbliższych dwóch tygodniach pogłębią się problemy głównej fabryki Volkswagena w Wolfsburgu i jej pracowników.
Już w tym tygodniu, z powodu trwających problemów z dostawami półprzewodników, montaż aut był bardzo ograniczony. Jutro 1 pażdziernika będzie działała tylko jedna linia montażowa, na której wytwarzany jest VW Golf. W kolejnych dwóch tygodniach (od poniedziałku 4 października do piątku 15 października) produkcja ma być całkowicie wygaszona, za wyjątkiem jednego dnia (14 pażdziernika).
W Wolfsburgu poza Golfem wytwarzane są również modele VW Touran i Tiguan oraz Seat Tarraco.
Kryzys chipów dotyka także inne zakłady Grupy VW w Europie. W tym tygodniu zawieszona jest produkcja w zakładach Skoda Auto w Czechach. Na chwilę obecną nie otrzymaliśmy jeszcze z biura prasowego w Mladej Boleslav informacji czy na początku października zostanie wznowiona działalność wszystkich trzech czeskich fabryk.
Europa
Fabryka VW w Wolfsburgu do połowy października będzie miała tylko 2 dni robocze
- Szczegóły
- Autor: news38.de, AutomotiveSuppliers.pl