W ramach tego wyjątkowego, zaawansowanego partnerstwa w dziedzinie inżynierii, obie firmy zidentyfikują i opracują innowacyjne rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa jazdy i wnętrz samochodów z uwzględnieniem każdego z miejsc zajmowanych przez pasażerów w pojeździe.
Patrick Koller, Dyrektor Generalny Faurecia: „Partnerstwo to będzie stanowić dla Faurecia kolejny ważny krok w rozwoju ekosystemu innowacyjnych rozwiązań technologicznych kokpitu przyszłości. Doskonała znajomość potrzeb klientów przez obie firmy i wspólna wizja, pozwolą nam na dostarczenie unikalnej technologii zapewniającej bezpieczeństwo użytkownikom pojazdów znajdujących się w różnych sytuacjach podczs autonomicznej jazdy”.
Dr Stefan Sommer, Dyrektor Generalny ZF: „Razem będziemy silniejsi. Dla osiągnięcia sukcesu, elektryfikacja pojazdów i autonomiczna jazda wymagają zastosowania innowacyjnych, aktywnych i pasywnych technologii bezpieczeństwa. Jako jeden ze światowych liderów w zakresie bezpieczeństwa, ZF jest zaangażowana, wraz z naszym partnerem Faurecia, w dostarczanie zintegrowanych koncepcji bezpieczeństwa”.
Współpraca będzie oparta na wymianie wiedzy i kompetencji obu firm i nie będzie wymagała wymiany kapitału. „Połączone siecią ekosystemy nie znajdują zastosowania jedynie w Dolinie Krzemowej” – powiedział dr Sommer – „ZF i Faurecia są przekonane, że filozofia ekosystemu może mieć również zastosowanie we współpracy między Paryżem i Friedrichshafen dla zapewnienia wyjątkowej oferty naszym klientom na całym świecie”.
Patrick Koller dodaje: „Z tego partnerstwa w znacznym stopniu skorzystają nasi klienci. Wspólnie możemy zaoferować kompleksowe zabezpieczenie wnętrza pojazdu, tak by sprostać przyszłym wyzwaniom, które pozwolą na stworzenie wnętrza przyszłości – bezpiecznego, przyłączonego do sieci, uniwersalnego i przewidywalnego”. W zależności od preferencji klientów, obie firmy będą kontynuować niezależną pracę nad bieżącymi i przyszłymi projektami.
Uzyskanie wysoce adaptatywnych i wygodnych wnętrz, które gwarantują najwyższy stopień bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego, będą kluczowymi czynnikami wpływającymi na projektowanie różnych konfiguracji wnętrz pojazdów. W szczególności w przypadku siedzeń, zintegrowane zostaną liczne urządzenia zabezpieczające, umożliwiające ich obrót, przejście do pozycji lężącej, bądź pozwalające na skuteczny powrót do trybu jazdy.