Skonsolidowana sprzedaż grupy Faurecia za trzeci kwartał 2010 r. osiągnęła wartość 3 266,7 milionów euro, łącznie z wartościami dla Emcon Technologies skonsolidowanymi od 1 stycznia 2010 (609,6 milionów euro) oraz dla Plastal Germany na dzień 1 kwietnia 2010 (110,2 milionów euro).
Przy stałych kursach wymiany walut i zakresie sprzedaż wzrosła o 11,5% w porównaniu do trzeciego kwartału 2009 roku (po skorygowaniu wartości za trzeci kwartał roku 2009 o sprzedaż spółki Emcon oraz wartości za rok 2010 z wyłączeniem Plastal Germany).
Sprzedaż:
- Sprzedaż produktów (dostawa części i komponentów do producentów samochodów) osiągnęła w trzecim kwartale łącznie wartość 2 523,7 milionów euro, czyli wzrost o 32,4%, co odpowiada wzrostowi o 9,2% przy stałych kursach wymiany i zakresie w porównaniu do trzeciego kwartału roku 2009.
- Sprzedaż monolitów osiągnęła wartość 527,7 milionów euro, czyli wzrost o 158,5%, co odpowiada wzrostowi o 22,5% przy stałych kursach wymiany i zakresie w porównaniu do tego samego okresu roku 2009.
- Sprzedaż wynikająca z prac badawczo-rozwojowych, narzędzi i prototypów wzrosła o 14,4% w trzecim kwartale 2010 przy stałych kursach wymiany i zakresie, osiągając wartość 215,4 milionów euro.
Z wyłączeniem sprzedaży monolitów w Grupie Technologii Kontroli Emisji sprzedaż osiągnęła wartość 2 739,1 milinów euro, co odpowiada wzrostowi o 9,6% przy stałych kursach wymiany i zakresie.
Sprzedaż produktów w trzecim kwartale w poszczególnych regionach:
- W Europie sprzedaż produktów osiągnęła wartość 1 570,7 milionów euro, czyli wzrosła o 10,9%, stanowiąc 62,2% całkowitej sprzedaży produktów, przy niewielkim spadku na poziomie 1,6% przy stałych kursach walut i zakresie w porównaniu z tym samym okresem roku 2009, w związku ze spadkiem w produkcji motoryzacyjnej szacowanym na poziomie 6% (z wyłączeniem Rosji).
- W Ameryce Północnej sprzedaż produktów osiągnęła wartość 515, 2 milionów euro w trzecim kwartale roku 2010, czyli wzrosła o 103,7%, odpowiadając 20,4% całkowitej sprzedaży produktów. Sprzedaż w trzecim kwartale wzrosła o 39,0% przy stałych kursach wymiany i zakresie.
- W Ameryce Południowej sprzedaż produktów w trzecim kwartale roku 2010 osiągnęła wartość 151,5 milinów euro, czyli wzrosła o 103,4%, stanowiąc 6% całkowitej sprzedaży produktów, co odpowiada wzrostowi o 24,0% przy stałych kursach i zakresie.
- W Azji sprzedaż produktów w trzecim kwartale roku 2010 wzrosła o 32,0% przy stałych kursach wymiany i zakresie, wynosząc łącznie 241,5 milinów euro, co odpowiada wzrostowi o 65,1% w porównaniu do tego samego okresu roku 2009 i stanowi 9,6% całkowitej sprzedaży produktów. Wzrost w Chinach osiągnął poziom 27,2% przy stałych kursach wymiany i zakresie.
- W pozostałych krajach sprzedaż produktów w trzecim kwartale 2010 osiągnęła wartość 44,8 milinów euro, czyli wzrosła o 43,8% przy stałych kursach wymiany i zakresie.
Pełna informacja prasowa.