W piątek 3 grudnia br. zostały zerwane rozmowy pomiędzy Fiatem a przedstawicielami związków zawodowych w zakładzie Mirafiori.
Według kierownictwa włoskiego koncernu w chwili obecnej nie ma możliwości powrotu do rozmów - nie wiadomo czy i kiedy zostaną one wznowione.
Negocjacje dotyczyły przede wszystkim zasad i organizacji pracy. Na propozycje strony związkowej, obejmujące m.in. objęcia przyszłej spółki joint venture Fiata i Chryslera umowami zbiorowymi, Fiat stanowczo się sprzeciwił i odszedł od stołu negocjacyjnego.
Pod koniec listopada Sergio Marchionne, dyrektor zarządzający włoskiego koncernu zapowiedział utworzenie nowej spółki produkcyjnej w Mirafiori, która ma docelowo produkować ok. 250-280 tys. aut rocznie pod markami Alfa Romeo i Jeepa.
Inwestycja warta jest miliard euro a seryjna produkcja ma ruszyć pod koniec 2012 r.
Fabryka, która zatrudnia około 5,5 tys. pracowników, wytwarza obecnie modele Fiat Multipla, Punto Classic, Idea, Lancia Musa oraz Alfa Romeo Mito.
Według kierownictwa włoskiego koncernu w chwili obecnej nie ma możliwości powrotu do rozmów - nie wiadomo czy i kiedy zostaną one wznowione.
Negocjacje dotyczyły przede wszystkim zasad i organizacji pracy. Na propozycje strony związkowej, obejmujące m.in. objęcia przyszłej spółki joint venture Fiata i Chryslera umowami zbiorowymi, Fiat stanowczo się sprzeciwił i odszedł od stołu negocjacyjnego.
Pod koniec listopada Sergio Marchionne, dyrektor zarządzający włoskiego koncernu zapowiedział utworzenie nowej spółki produkcyjnej w Mirafiori, która ma docelowo produkować ok. 250-280 tys. aut rocznie pod markami Alfa Romeo i Jeepa.
Inwestycja warta jest miliard euro a seryjna produkcja ma ruszyć pod koniec 2012 r.
Fabryka, która zatrudnia około 5,5 tys. pracowników, wytwarza obecnie modele Fiat Multipla, Punto Classic, Idea, Lancia Musa oraz Alfa Romeo Mito.