Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
11 maja br. Komisja Ochrony Środowiska Naturalnego, Zdrowia Publicznego i Bezpieczeństwa Żywności (ENVI) Parlamentu Europejskiego przyjęła 46 głosami za, przy 40 przeciw i 2 wstrzymujących się, stanowisko w sprawie proponowanych zasad przeglądu norm emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dostawczych zgodnie z zwiększonymi ambicjami klimatycznymi Unii Europejskiej.

W raporcie posłowie wyrazili poparcie dla propozycji Komisji dotyczącej osiągnięcia bezemisyjnej mobilności drogowej do 2035 roku.

Proponowane środki obejmują:
  • usunięcie mechanizmu zachęt dla pojazdów bezemisyjnych i niskoemisyjnych (ZLEV), ponieważ nie spełnia on już swojego pierwotnego celu;
  • sprawozdanie Komisji na temat postępów w kierunku bezemisyjnej mobilności drogowej do końca 2025 r., a następnie corocznie, obejmujące wpływ na konsumentów i zatrudnienie, poziom wykorzystania energii odnawialnej, a także informacje o rynku wtórnym pojazdów;
  • stopniowe obniżanie pułapu na ekoinnowacje, zgodnie z proponowanymi bardziej rygorystycznymi celami (obecny limit 7g CO2/km powinien pozostać do 2024 r., następnie 5g od 2025 r., 4g od 2027 r. i 2g do końca 2034 r.);
  • sprawozdanie Komisji ENVI do końca 2023 r. szczegółowo określające potrzebę ukierunkowanego finansowania w celu zapewnienia sprawiedliwej transformacji w sektorze motoryzacyjnym w celu złagodzenia negatywnego wpływu na zatrudnienie i innych skutków gospodarczych;
  • wspólną metodologię UE przez Komisję ENVI do 2023 r. dotyczącą oceny pełnego cyklu życia, emisji CO2 samochodów osobowych i dostawczych wprowadzanych na rynek UE, a także paliw i energii zużywanych przez te pojazdy.


Sprawozdawca europosełm Jan Huitema (Renew, Holandia) powiedział: "To rozporządzenie zachęca do produkcji pojazdów bezemisyjnych i niskoemisyjnych. Dzięki normom CO2 zapewniamy przejrzystość dla przemysłu samochodowego oraz pobudzamy innowacje i inwestycje dla producentów samochodów. Ponadto kupowanie i prowadzenie bezemisyjnych samochodów stanie się dla konsumentów tańsze. Jest to szczególnie ważne teraz, gdy ceny oleju napędowego i benzyny wciąż rosną. To rozporządzenie sprawia, że ​​zrównoważona jazda jest dostępna dla wszystkich!".

Więcej na stronie Parlamentu Europejskiego.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Etyfol
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
Jaeger Polska Sp. z o.o.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
Bodycote Polska Sp. z o.o.
EJOT Polska Sp. z o.o. Sp. k.