Ford i PSA Peugeot Citroën poinformowały o zmianach we współpracy, która umożliwiła produkcję ponad 20 milionów silników (1,4-1,6l oraz 2,0l i powyżej 2l) w ciągu ostatnich 12 lat.
Oba koncerny zdecydowały, że będą oddzielnie rozwijać i produkować silniki o pojemności 2,0 l i więcej "w celu spełnienia przyszłych potrzeb, jak i nowych przepisów". Decyzja nie ma wpływu na bieżącą produkcję istniejących wspólnie opracowanych jednostek wysokoprężnych.
Początek rozdziału nastąpi w połowie dekady i w pierwszej kolejności będzie dotyczył pojazdów użytkowych.
Oba koncerny zdecydowały, że będą oddzielnie rozwijać i produkować silniki o pojemności 2,0 l i więcej "w celu spełnienia przyszłych potrzeb, jak i nowych przepisów". Decyzja nie ma wpływu na bieżącą produkcję istniejących wspólnie opracowanych jednostek wysokoprężnych.
Początek rozdziału nastąpi w połowie dekady i w pierwszej kolejności będzie dotyczył pojazdów użytkowych.