Ford wysyła już klientom w całej Europie pierwsze seryjne egzemplarze w pełni elektrycznego modelu dostawczego E-Transit, które zjechały z taśm fabryki Ford Otosan w Kocaeli w Turcji.
W zakładzie w Gölcük świętowano dziś ten przełomowy moment z udziałem przedstawicieli tureckiego rządu, inwestorów, pracowników i mediów.
W związku z dużym popytem wśród europejskich przedsiębiorstw na model E-Transit – jeszcze przed zjazdem pierwszych pojazdów z linii montażowej zebrano ponad 5 000 zamówień – Ford Otosan przechodzi do pełnej produkcji seryjnej.
„Zakład Ford Otosan w Kocaeli jest centrum produkcji Transita w Europie, a uroczystość rozpoczęcia produkcji E-Transita otwiera kolejny, rozdział drogi ku elektryfikacji w naszej już silnej współpracy” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro w Europie. „Jest to pierwszy krok w transformacji zakładu w Kocaeli, w wyniku której stanie się on głównym ośrodkiem produkcji elektrycznych pojazdów użytkowych w Europie”.
Ford E-Transit to w pełni elektryczna wersja najlepiej sprzedającego się na świecie samochodu dostawczego ¹, a nowy pojazd inauguruje rynkową działalność Forda Pro w Europie. Nowa firma oferuje klientom kompleksowy zestaw rozwiązań w zakresie oprogramowania, ładowania, serwisowania i finansowania w pełni zintegrowany z linią światowej klasy pojazdów, dysponujących zarówno napędami elektrycznymi, jak i spalinowymi. Nowa oferta Forda pomoże podnieść produktywność i czas dyspozycyjności flot, obniżyć koszty oraz zapewnić dostęp do wszystkich danych, jakich potrzebują operatorzy na jednej platformie, stworzonej z myślą o epoce napędów elektrycznych i cyfrowych technologii.
„Produkcja E-Transita w naszym zakładzie w Kocaeli, gdzie korzystamy w 100 procentach z energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, jest dla nas powodem do dumy i kolejnym punktem zwrotnym w strategii elektryfikacji Forda, w której wzrasta nasza rola – powiedział Güven Özyurt dyrektor generalny, Ford Otosan. „Wierzymy, że elektryfikacja legendarnego modelu Transit jest istotnym wydarzeniem i ważnym krokiem w kierunku uczynienia z zakładów Ford Otosan centrum produkcyjnego zelektryfikowanych pojazdów użytkowych Forda”.
Wszystko o elektryfikacji pojazdów użytkowych
Aby zaspokoić popyt na przyszłe zelektryfikowane modele Forda, Ford Otosan zainwestuje 2 mld euro i zwiększy zatrudnienie o około 3 000 osób, co podniesie zdolności produkcyjne również dla zapowiadanego modelu Transit Custom nowej generacji.
Dążenie Forda do pełnej elektryfikacji pojazdów w Europie zostało zaakcentowane ogłoszeniem, że Ford oraz spółki SK On Co., Ltd. i Koç Holding podpisały niewiążący protokół ustaleń w sprawie nowej, nastawionej na rynkowy sukces spółki joint venture z siedzibą w Turcji. Po podpisaniu ostatecznej umowy trzej partnerzy planują stworzyć jeden z największych zakładów produkujących baterie do pojazdów elektrycznych w szeroko pojętym regionie Europy. Produkcja ma się rozpocząć już w połowie dekady, a jej wydajność jest szacowana wstępnie na 30-45 gigawatogodzin produkowanych rocznie ogniw.
Ford zamierza kontynuować proces elektryfikacji kultowych modeli rodziny Transita, aby dostosować je do różnych wymagań klientów, co wzmocni Forda na pozycji najlepiej sprzedającej się marki pojazdów użytkowych w Europie. Do 2024 roku do modelu E-Transit dołączą cztery nowe, w pełni elektryczne modele z rodziny Transit, co będzie kolejnym krokiem na drodze realizacji strategii Forda, przewidującej do roku 2035 osiągnięcie bezemisyjności pełnej gamy sprzedawanych pojazdów oraz neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla w całej europejskiej sieci zakładów, oraz w działalności logistyki i dostaw.
Korzyści dla użytkowników w epoce pojazdów elektrycznych
Walory czyniące E-Transita modelem bardzo konkurencyjnym – zasięg, ładowność, moc i możliwości wyboru wersji nadwozia, to nie wszystko. Samochód został zaprojektowany tak, aby bezproblemowo umożliwić operatorom elektryfikację floty, jednocześnie zwiększając jej efektywność dzięki rozwiązaniom Ford Pro w zakresie ładowania, telematyki i serwisowania.
Ford Pro potwierdził już trwałość pojazdu E-Transit, przeprowadzając rygorystyczne testy w nowoczesnych ośrodkach badawczych na całym świecie. Firma prowadzi obecnie szeroko zakrojony program pilotażowy z udziałem klientów, w ramach którego łącznie 60 przedprodukcyjnych E-Transitów, w tym modele po konwersjach, jest użytkowanych na co dzień przez floty we Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Norwegii i Wielkiej Brytanii, pomagając Fordowi Pro w doskonaleniu produktów i usług dostępnych 24-godziny na dobę, co przyniesie realne oszczędności i podniesie efektywność przedsiębiorstw.
# # #
¹ Na podstawie danych IHS Markit New Registrations CY2014-CYE 2021, które są opracowywane na podstawie danych rządowych i innych źródeł i obejmują 95 procent globalnej liczby nowych pojazdów w ponad 80 krajach, zgodnie z danymi zgłoszonymi w lutym 2022 r. Rodzina Transita, obejmująca modele Ford Transit i Transit Custom, oferuje samochody dostawcze, vany, podwozia z kabiną i nadwozia pod zabudowy. Nie obejmuje Transita Connecta i Transita Couriera.
² Deklarowane zużycie WLTP paliwa/zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 2 i (WE) 715/2007 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów.
Europa
Ford Pro przystępuje do podnoszenia efektywności przedsiębiorstw w Europie – pierwsze modele zjeżdżają z linii produkcyjnej
- Szczegóły
- Autor: Ford