Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
Ford Puma, kompaktowy SUV ze sportowym zacięciem, który od momentu pojawienia się na rynku cieszy się ogromną popularnością wśród klientów, będzie dostępny także w wersji elektrycznej. Nowa wersja pojawi się już w roku 2024 i będzie produkowana w fabryce w Rumunii.

Producent potwierdza, że rumuński zakład rozpocznie już w przyszłym roku produkcję Ford Transita Couriera nowej generacji - lekkiego samochodu dostawczego, a w 2024 r. pojawi się wersja z napędem elektrycznym.

Ford już w zeszłym roku zadeklarował, że w 2023 r. w Krajowej powstanie zupełnie nowy, lekki samochód dostawczy, który rok później doczeka się także wersji elektrycznej. Obecnie producent ogłosił, że będzie nim Transit Courier nowej generacji. W tych samych latach z rumuńskiej linii produkcyjnej zjedzie także Tourneo Courier (2023 r.), kompaktowy samochód wielozadaniowy oraz jego elektryczny odpowiednik (2024 r.).

- Cieszymy się, że wraz z tym potwierdzeniem oferta pojazdów osobowych Forda powiększa się, a znaczenie fabryki w Rumunii wzrasta. Wzmożona produkcja w Krajowej to z pewnością kluczowy element przyszłości Forda na rynku europejskim zapewniający jednocześnie naszym klientom coraz większą gamę modeli do wyboru - powiedział Stuart Rowley, prezes Ford of Europe.

Ford Krajowa: strategiczna rola w przyszłości producenta na rynku europejskim

Samochody Transit Courier i Tourneo Courier nowej generacji są projektowane i konstruowane przez Ford Otosan, spółkę joint venture Forda, w której Ford i Koç Holding są większościowymi udziałowcami. Jednocześnie spółka jest jedną z najdłużej działających i odnoszących największe sukcesy na światowym rynku przemysłu samochodowego.

Perspektywa rozwoju nakreślona w marcu br. przez producenta wzmacnia tę wyjątkową współpracę i zakłada także przejęcie rumuńskiej fabryki i działalności produkcyjnej przez Ford Otosan. Ostatecznie transakcja czeka jeszcze na przeprowadzenie końcowych konsultacji oraz uzyskanie niezbędnych zgód od organów regulacyjnych.

- Porozumienie pokazuje, że strategiczne partnerstwo pomaga Fordowi lepiej wykorzystywać dostępne zasoby, poprzez dzielenie się inwestycjami i czerpanie z szerszej puli wiedzy specjalistycznej. Możliwość pogłębienia partnerstwa z Koç Holdings w Ford Otosan oraz rozwoju wspólnej spółki joint venture to niezwykle ciekawa perspektywa. Fabryka w miejscowości Krajowa już dziś jest przykładem dużego sukcesu, a skorzystanie z doświadczenia i wiedzy Ford Otosan w zakresie elektryfikacji i konstrukcji pojazdów użytkowych może wynieść nas na jeszcze wyższy poziom osiągnięć - powiedział Rowley.

Ogłoszone w niedawno plany rozwojowe producenta otwierają nowy rozdział w historii sukcesu Ford Otosan. Zwiększają także znaczenie fabryki w Rumunii w przyszłości spółki joint venture i umacniają rolę Forda Otosan jako globalnego gracza produkcyjnego.

- Porozumienie, które zawarliśmy jest strategiczne i wzmocni pozycję Ford Otosan jako największego producenta pojazdów użytkowych w Europie. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią niezwykłego sukcesu Forda jako lidera w dziedzinie pojazdów użytkowych. Dołożymy wszelkich starań, by być zaufanym partnerem i wspierać rozwój, który koncentruje się na rozszerzeniu gamy samochodów elektrycznych - powiedział Haydar Yenigun, dyrektor generalny Ford Otosan.

W ramach proponowanej nowej struktury własnościowej, Krajowa skorzysta m.in. z umiejętności i wiedzy jakie posiada Ford Otosan doświadczony w projektowaniu, inżynierii oraz budowie samochodów użytkowych i elektrycznych.

Wiedza na temat elektrycznych układów napędowych zdobyta przez Ford Otosan m.in. dzięki produkcji w tureckiej fabryce w Kocaeli dwutonowego E-Transita, który wejdzie do sprzedaży jeszcze w tym kwartale, oraz elektrycznej wersji Transita Custom nowej generacji, która z kolei pojawi się na rynku w 2023 roku, może zostać wykorzystana do zapewnienia rumuńskiej fabryce Forda najlepszego w swojej klasie przejścia na tzw. „elektryczną przyszłość”. Zarząd Ford Otosan w Krajowej będzie miał ułatwiony transfer wiedzy z zakresu technologii akumulatorów dzięki zwiększonej integracji pionowej, a także będzie mógł korzystać z rozległej i - co istotne - efektywnej kosztowo sieci dostawców firmy.

Ford ogłosił również, że pod koniec roku 2022 r. zakończy się produkcja Forda EcoSport - niewielkiego SUV-a. Decyzja producenta uwarunkowana jest planami rozwojowymi rumuńskiej fabryki, która w coraz większym wymiarze będzie koncentrowała się na rozwoju produkcji samochodów użytkowych oraz elektrycznych.

Proces informowania i konsultacji z partnerami społecznymi w Krajowej został już rozpoczęty. Biorąc pod uwagę fakt, że Ford posiada reprezentację kierownictwa wyższego szczebla w zarządzie Ford Otosan, producent będzie nadal sprawował silny nadzór nad spółką joint venture, a zarazem również nad działalnością fabryki w Krajowej.

Ford i Ford Otosan oczekują, że ogłoszona w marcu zmiana zostanie zakończona w trzecim kwartale 2022 roku. Warunkiem jest uzyskanie niezbędnych zgód wydawanych przez organy regulacyjne i przeprowadzenie konsultacji.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Nifco Poland Sp. z o.o.
ABC Colorex Sp. z o.o.
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
Pol-Technology Sp. z o.o.
FABER CNC
Lubricant Polska Sp. z o.o.