![](/images/stories/flags/france_flag.gif)
Sprzedaż lidera rynku, marki Renault wyniosła 37,2 tys. pojazdów (+14 proc.), a konkurencyjnych marek PSA - Peugeot 30,1 tys. (+16,4 proc.) a Citroena 22,2 tys. (+13,5 proc.). Na marki francuskie (w tym Dacia) przypadło 55,63 proc. wszystkich sprzedanych aut.
W I kwartale 2014 r. we Francji zostało zarejestrowanych 446,6 tys. nowych aut, o 2,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Na auta francuskie przypadło 56,62 proc. całości, w tym:
- Renault - 19,94 proc. (89 tys. sztuk, +8,1 proc.),
- Peugeot - 17,06 proc. (76,2 tys., +10,3 proc.),
- Citroen - 13,21 proc. (59 tys., +6,3 proc.),
- Dacia - 6,35 proc. (28,3 tys., +25,5 proc.).