![](/images/stories/flags/france_flag.gif)
Sprzedaż lidera rynku, marki Renault wyniosła 34,1 tys. aut (+8,9 proc.), a konkurencyjnych marek PSA - Peugeot - 31,1 tys. (+1,6 proc.) a Citroena - 25,6 tys. (+5,5 proc.). Na marki francuskie (w tym Dacia) przypadło 55,64 proc. wszystkich sprzedanych aut (98,9 tys. sztuk).
Od początku bieżącego roku we Francji zostało zarejestrowanych 915,9 tys. nowych aut, o 2,5 proc. więcej w stosunku do okresu styczeń-maj 2013 roku. Na auta francuskie przypadło 57,48 proc. całości, w tym:
- Renault - 20,93 proc. (240,4 tys. sztuk, +9,7 proc.),
- Peugeot - 17,11 proc. (156,7 tys., +6,1 proc.),
- Citroen - 14,03 proc. (128,5 tys., +4,9 proc.),
- Dacia - 5,32 proc. (48,7 tys., +25,9 proc.).