![](/images/stories/flags/france_flag.gif)
Francuski koncern zainwestował 893 mln euro (455 mln euro w prace badawcze i rozwojowe oraz 438 mln euro w uruchomienie produkcji). Seryjna produkcja ruszy w marcu przyszłego roku. PSA zakłada, że będzie wytwarzać 320 tys. egzemplarzy tej jednostki napędowej.
Charakterystyka nowego trzycylindrowego silnika benzynowego:
- moc: 110-130 KM,
- niższe o 18 proc. zużycie paliwa oraz emisji CO2 (102g-110g CO2/km) w odniesieniu do dotychczas wytwarzanych przez Grupę jednostek,
- znaczące obniżenie wagi i rozmiarów,
- modułowość - 40 proc. komponentów silnikowych,
- wcześniejsza zgodność z normą Euro 6.1, która będzie obowiązywać od września 2014 r.
Silnik EB Turbo PureTech od marca przyszłego roku będzie montowany w modelach Citroën C4 (110g CO2/km) i Peugeot 308 (107g CO2/km) a od czerwca w Citroënie C3 and DS3 (105g CO2/km). Silnik wytwarzany we Francji będzie trafiał do aut wytwarzanych w europejskich zakładach Grupy - od 2015 r. będzie także produkowany w Ameryce Płd. i w Chinach.