![](/images/stories/flags/france_flag.gif)
Jedyne marki, które zwiększyły sprzedaż to: Dacia (+29,3 proc.), Toyota (+0,4 proc.), Kia (+2,2 proc.), Hyundai (+15,8 proc.) i Fiat (+8,5 proc.).
Lider rynku pozostaje Renault (32,7 tys., -13,5 proc.). Na kolejnych pozycjach znalazły się Peugeot (25,9 tys., -19,3 proc.) i Citroen (19,6 tys. -28,6 proc.). Na marki francuskie (w tym Dacia) przypadło w marcu br. 51,43 proc. wszystkich zarejestrowanych nowych pojazdów (85m tys. sztuk, 17,3 proc.).
W okresie styczeń-marzec we Francji zarejestrowano 433,3 nowych pojazdów, o 14,7 proc. mniej niż w tym samym okresie zeszłego roku. Na auta francuskie przypadło 52,98 proc. całości, w tym:
- 19 proc. na Renault (82,3 tys. sztuk, -15,2 proc.),
- 15,91 proc. na Peugeot (68,9 tys., -15,3 proc.),
- 12,79 proc. na Citroena (55,4 tys., -23,2 proc.)
- 5,22 proc. na Dacię (22,6 tys., +24,5 proc.).