![](/images/stories/flags/france_flag.gif)
Sprzedaż lidera rynku, marki Renault spadła o 13,8 proc. (14 tys.). Kolejne miejsca należały do aut koncernu PSA: Peugeot (13,9 tys., -4,5 proc.) i Citroena (9,9 tys., -1,0 proc.). Na marki francuskie (w tym Dacia) przypadło 51,07 proc. wszystkich zarejestrowanych aut (42,6 tys. sztuk).
W okresie styczeń-sierpień 2014 r. we Francji zostało zarejestrowanych ponad 1,18 mln nowych aut (+1,6 proc.). Na auta francuskie przypadło 56,0 proc. całości, w tym:
- Renault - 19,71 proc. (233,7 tys. sztuk, +7,8 proc.),
- Peugeot - 16,93 proc. (200,8 tys., +5,4 proc.),
- Citroen - 13,19 proc. (156,5 tys., +0,4 proc.)
- Dacia - 6,1 proc. (72,4 tys., +20,1 proc.).