![](/images/stories/flags/france_flag.gif)
W II miesiącu I kwartał 2014 r. zarejestrowano 141,3 tys. nowych aut, o 1 955 sztuk mniej niż rok wcześniej.
Renault, lider rynku sprzedał o blisko 1 procent mniej samochodów niż w lutym 2012 r. (26,6 tys., -0,9 proc.) podczas gdy wzrost zanotowały marki koncernu PSA - Peugeot (24,2 tys., +7,2 proc.) i Citroen (18,5 tys., +0,6 proc.). Na marki francuskie (w tym Dacia) przypadło 55,53 proc. wszystkich sprzedanych aut (78,5 tys. sztuk, +3,0 proc.).
W okresie dwóch miesięcy 2014 r. we Francji zostało zarejestrowanych niecałe 266,7 tys. nowych samochodów, o 0,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Na auta francuskie przypadło 53,93 proc. całości, w tym:
- Renault - 19,43 proc. (51,8 tys. sztuk, +4,3 proc.),
- Peugeot - 17,27 proc. (46,06 tys., +7,1 proc.),
- Citroen - 13,79 proc. (36,8 tys., +2,6 proc.),
- Dacia - 6,76 proc. (18 tys., +13,9 proc.).