Międzynarodowy Salon Samochodowy we Frankfurcie jest sceną światowego debiutu nowego, przestronnego i dynamicznego hatchbacka segmentu B marki Kia Venga.
Venga będzie produkowana w Europie, wejdzie na rynki tego kontynentu pod koniec bieżącego roku i objęta zostanie podwójną gwarancją producenta: 7-letnią na zespół napędowy/5-letnią (lub 150.000 km) na cały samochód oraz 10-letnią gwarancją antykorozyjną. Okresy między przeglądowe wyniosą 30.000 km lub co 12 miesięcy.
Kia Venga w wersji produkcyjnej niewiele rożni się od zaprezentowanego podczas salonu genewskiego pojazdu koncepcyjnego Kia No. 3. Pomijając nieco bardziej konwencjonalny design szyby czołowej i dachu, wszystkie elementy blacharskie są identyczne.
Zaprojektowana od początku w Europie i produkowana w czeskiej fabryce w Nosovicach Kia Venga ma 4068 mm długości, niespotykany w swej klasie rozstaw osi (2615 mm), a jej wysokość 1600 mm pozwala do maksimum powiększyć objętość wnętrza. Dzięki przemyślanej konstrukcji wyznaczającej nową definicję w tej kategorii pojazdów, wnętrze Vengi ma wielkość spotykaną w autach klasy kompaktowej - przy wymiarach nadwozia typowych dla segmentu B.
Oferta rynkowa Vengi obejmować będzie dwa silniki benzynowe i dwa wysokoprężne - w zestawie z manualną lub automatyczną skrzynią przekładniową. Oferowana w krajach Unii Europejskiej gama silników spełniać będzie oczywiście wymogi normy Euro 5.
Z uwagi na spodziewaną popularność napędu dieslowskiego samochód Kia Venga posiada nowy silnik wysokoprężny common rail, który został skonstruowany w Niemczech, a będzie produkowany na Słowacji ze specjalnym przeznaczeniem dla Vengi oraz nowego cee’da. Ta wyposażona w turbosprężarkę z zaworem upustowym (WGT) lub zmienną geometrię łopatek (VGT) jednostka pracuje płynnie w całym zakresie obrotów i występuje w dwóch pojemnościach skokowych: 1,4 litra o mocy 90 lub 75 KM oraz 1,6 litra o mocy 128 lub 115 KM - zależnie od wymagań danego rynku sprzedaży. Silnik 1,6-litrowy jest już stosowany w nowym cee’dzie, natomiast wersja 1,4 zadebiutuje właśnie w Kia Venga.
Klientów preferującą jednostki benzynowe zainteresują dwa silniki ze sprawdzonej serii Gamma - o pojemności 1,4 oraz 1,6 litra. Wersja 1.4 rozwija moc 90 KM i moment obrotowy 137 Nm przy 4000 obr/min. Wersja 1.6 (stosowana także w Kia Soul) ma 125 KM i występuje seryjnie w parze z pięciostopniową skrzynią manualną. Tylko z tym silnikiem dostępna jest także czterostopniowa przekładnia automatyczna.
Venga będzie produkowana w Europie, wejdzie na rynki tego kontynentu pod koniec bieżącego roku i objęta zostanie podwójną gwarancją producenta: 7-letnią na zespół napędowy/5-letnią (lub 150.000 km) na cały samochód oraz 10-letnią gwarancją antykorozyjną. Okresy między przeglądowe wyniosą 30.000 km lub co 12 miesięcy.
Kia Venga w wersji produkcyjnej niewiele rożni się od zaprezentowanego podczas salonu genewskiego pojazdu koncepcyjnego Kia No. 3. Pomijając nieco bardziej konwencjonalny design szyby czołowej i dachu, wszystkie elementy blacharskie są identyczne.
{joomplu:84} {joomplu:82} | {joomplu:83} |
Zaprojektowana od początku w Europie i produkowana w czeskiej fabryce w Nosovicach Kia Venga ma 4068 mm długości, niespotykany w swej klasie rozstaw osi (2615 mm), a jej wysokość 1600 mm pozwala do maksimum powiększyć objętość wnętrza. Dzięki przemyślanej konstrukcji wyznaczającej nową definicję w tej kategorii pojazdów, wnętrze Vengi ma wielkość spotykaną w autach klasy kompaktowej - przy wymiarach nadwozia typowych dla segmentu B.
Oferta rynkowa Vengi obejmować będzie dwa silniki benzynowe i dwa wysokoprężne - w zestawie z manualną lub automatyczną skrzynią przekładniową. Oferowana w krajach Unii Europejskiej gama silników spełniać będzie oczywiście wymogi normy Euro 5.
Z uwagi na spodziewaną popularność napędu dieslowskiego samochód Kia Venga posiada nowy silnik wysokoprężny common rail, który został skonstruowany w Niemczech, a będzie produkowany na Słowacji ze specjalnym przeznaczeniem dla Vengi oraz nowego cee’da. Ta wyposażona w turbosprężarkę z zaworem upustowym (WGT) lub zmienną geometrię łopatek (VGT) jednostka pracuje płynnie w całym zakresie obrotów i występuje w dwóch pojemnościach skokowych: 1,4 litra o mocy 90 lub 75 KM oraz 1,6 litra o mocy 128 lub 115 KM - zależnie od wymagań danego rynku sprzedaży. Silnik 1,6-litrowy jest już stosowany w nowym cee’dzie, natomiast wersja 1,4 zadebiutuje właśnie w Kia Venga.
Klientów preferującą jednostki benzynowe zainteresują dwa silniki ze sprawdzonej serii Gamma - o pojemności 1,4 oraz 1,6 litra. Wersja 1.4 rozwija moc 90 KM i moment obrotowy 137 Nm przy 4000 obr/min. Wersja 1.6 (stosowana także w Kia Soul) ma 125 KM i występuje seryjnie w parze z pięciostopniową skrzynią manualną. Tylko z tym silnikiem dostępna jest także czterostopniowa przekładnia automatyczna.