Rzecznik Opla w Ruesselsheim (Hesja) poinformował w środę, że macierzysty koncern General Motors (GM) formalnie przekazał firmie Adam Opel GmBH europejskie zakłady, patenty i dostęp do technologii, bez obciążeń dłużnych.
Agencja dpa podkreśla, że GM, przeżywający poważne trudności, prawnie wydzielił tym samym swe europejskie operacje, czyli przede wszystkim Opla, który jest teraz otwarty dla nowego inwestora i nie będzie dotknięty ewentualną niewypłacalnością GM.
W czterech zakładach na terenie Niemiec Opel zatrudnia 25 tys. ludzi.
Europejskie operacje General Motors to także zakłady Opla w Belgii, w Polsce i Hiszpanii, Vauxhall w Wielkiej Brytanii i Saab w Szwecji.
Rząd Niemiec ma w środę podjąć decyzję w sprawie preferowanego partnera dla Opla. Mówiono dotychczas o trzech oferentach: Fiata, kanadyjsko-austriackiej Magny i amerykańskiego holdingu Ripplewood. We wtorek pojawiły się doniesienia, że Oplem zainteresowana jest też chińska firma motoryzacyjna BAIC (Beijing Automotive Industry Holding Co.).
Agencja dpa podkreśla, że GM, przeżywający poważne trudności, prawnie wydzielił tym samym swe europejskie operacje, czyli przede wszystkim Opla, który jest teraz otwarty dla nowego inwestora i nie będzie dotknięty ewentualną niewypłacalnością GM.
W czterech zakładach na terenie Niemiec Opel zatrudnia 25 tys. ludzi.
Europejskie operacje General Motors to także zakłady Opla w Belgii, w Polsce i Hiszpanii, Vauxhall w Wielkiej Brytanii i Saab w Szwecji.
Rząd Niemiec ma w środę podjąć decyzję w sprawie preferowanego partnera dla Opla. Mówiono dotychczas o trzech oferentach: Fiata, kanadyjsko-austriackiej Magny i amerykańskiego holdingu Ripplewood. We wtorek pojawiły się doniesienia, że Oplem zainteresowana jest też chińska firma motoryzacyjna BAIC (Beijing Automotive Industry Holding Co.).