Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Volkswagen wchodzi z impetem w biznes e-samochodów i szuka partnerów oraz lokalizacji dla sześciu europejskich fabryk baterii. Jedna ma powstać w Polsce, Czechach lub na Słowacji.

Gdzie konkretnie, na razie nie wiadomo.

Volkswagen z impetem wchodzi w e-mobilność

Gigafabryka (po angielsku: gigafactory lub po prostu giga) to nazwa wprowadzona przez koncern Tesla Elona Muska, który rozkręcił światowy boom na samochody elektryczne. Wzięła się stąd, że jej wielkość mierzy się łączną pojemnością ogniw bateryjnych, które jest w stanie wyprodukować w ciągu roku, a ta jest wyrażana w gigawatogodzinach (GWh). Tesla ma już trzy gigafabryki, w USA i Chinach, kolejne dwie buduje pod Berlinem i w Teksasie. Teraz także Volkswagen chce mieć swoje.

Ambitne plany niemieckiego koncernu

W połowie marca koncern z Wolfsburga ogłosił, że wyprodukuje w tym roku milion elektrycznych samochodów osobowych. To znaczy, że średnio co dziesiąty tegoroczny volkswagen, audi i seat, ale też bentley, bugatti, ducati, lamborghini i porsche, oraz co dziesiąta skoda będą jeździć wyłącznie na prąd.

W 2025 roku elektryczny ma być już co piąty nowy pojazd z logo jednej z marek Volkswagena.

Więcej w serwisie Deutsche Welle.
0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Takoni Sp. z o.o.
Pol-Technology Sp. z o.o.
FORTY Sp. J. A. Korczyński, M. Tytkowska
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)