Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Grupa Renault, jeden z wiodących podmiotów w branży motoryzacyjnej i Vitesco Technologies, światowy lider w produkcji nowoczesnych zespołów napędowych i rozwiązań w zakresie elektryfikacji pojazdów, poinformowały o podpisaniu porozumienia o strategicznym partnerstwie na rzecz wspólnego rozwoju i produkcji zintegrowanych zespołów elektroniki mocy "One Box" do elektrycznych i hybrydowych zespołów napędowych.

W ramach tego porozumienia obaj partnerzy połączą swoje siły w celu wykorzystania posiadanego know-how i doświadczenia do wspólnego opracowania unikatowego na rynku rozwiązania w zakresie elektroniki mocy. Grupa Renault wniesie swoje doświadczenie w zakresie napędów elektrycznych i hybrydowych, a Vitesco Technologies dostarczy technologie i metody produkcji „best in class”.

Celem tej współpracy jest stworzenie rozwiązania, które pozwoli połączyć w jednej obudowie wszystkie elementy systemu: przetwornicę DC-DC1, ładowarkę pokładową OBC2 i falownik3. Specjaliści z Grupy Renault i Vitesco Technologies określą komponenty i procesy montażu „One Boxa” z wykorzystaniem najnowszych zaawansowanych technologii w celu zapewnienia najwyższego poziomu konkurencyjności pod względem wydajności i kosztów.

Koncepcja „One Box” pozwoli również radykalnie zwiększyć zwartość konstrukcji (o 45% mniejsza objętość) i zmniejszyć masę przyszłych modeli Renault z korzyścią dla przestronności wnętrza i komfortu pasażerów. Konfiguracje i montaż poszczególnych komponentów będą dostosowane do poszczególnych typów napędów elektrycznych i hybrydowych. Zespoły specjalistów pracujących nad platformą będą ulokowane głównie w Tuluzie.

Koncepcja „One Box” będzie wykorzystana w układach wysokonapięciowych wiodących elektrycznych i hybrydowych modeli Renault od 2026 roku. Grupa Renault planuje ulokowanie produkcji nowego rozwiązania, przeznaczonego do modeli w 100% elektrycznych, w swoich zakładach na terenie Francji. Dzięki nowemu partnerstwu Grupa Renault rozszerzy swoją kontrolę nad łańcuchem wartości produkcji samochodów elektrycznych poprzez włączenie do niego unikatowego systemu elektroniki mocy „all-in-one”, opracowanego przy współudziale konstruktorów firmy.

Jednocześnie w ramach partnerskiej współpracy Grupa Renault zapewni firmie Vitesco Technologies wieloletni rynek zbytu na elektronikę mocy przeznaczoną do hybrydowych modeli Renault. Ponadto Vitesco Technologies dostarczać będzie Grupie Renault, poczynając od 2025 roku, „High Voltage Box”, który łączy w sobie przetwornicę DC/DC oraz ładowarkę i jest przeznaczony do modeli elektrycznych z akumulatorem trakcyjnym.

Ogromnie cieszymy się z wkroczenia dziś w nowy etap wspólnie z Vitesco Technologies, wieloletnim partnerem Grupy Renault w zakresie samochodów elektrycznych, cieszącym się światowym uznaniem w dziedzinie elektroniki mocy. Wspólnie zaprojektujemy i stworzymy najbardziej zaawansowany technologicznie, unikatowy na rynku system „One Box”, który zapewni nam zdecydowaną przewagę nad konkurencją. Dzięki temu strategicznemu partnerstwu wzmocnimy dodatkowo naszą kontrolę nad łańcuchem wartości w produkcji samochodów elektrycznych i potwierdzimy po raz kolejny naszą wolę ulokowania rozwoju nowych technologii i produkcji samochodów elektrycznych na terenie Francji – powiedział Gilles Le Borgne, dyrektor ds. inżynierii Grupy Renault.

Andreas Wolf, dyrektor generalny Vitesco Technologies, dodaje: Bardzo cieszymy się z nawiązania tego strategicznego partnerstwa z Grupą Renault, jednym z wiodących światowych producentów samochodów i pionierem w dziedzinie samochodów elektrycznych. Wkroczenie w ten kolejny etap nie tylko czyni z nas kluczowego partnera Grupy Renault w dziedzinie elektroniki mocy, ale jest również ważnym kamieniem milowym, który umocni nasz rozwój w dziedzinie elektryfikacji pojazdów.

  1. Przetwornica DC-DC jest układem elektroniki mocy, który przetwarza wysokie napięcie prądu stałego DC (Direct Current) z akumulatora trakcyjnego na potrzeby zasilania sieci niskiego napięcia DC 14 V w samochodzie.
  2. Ładowarka pokładowa OBC (On Board Charger) jest urządzeniem mocy, które umożliwia ładowanie wysokonapięciowego akumulatora trakcyjnego prądu stałego DC z sieci elektrycznej.
  3. Falownik jest układem elektroniki mocy, który zasila silnik elektryczny prądem zmiennym uzyskanym poprzez przetworzenie prądu stałego pochodzącego z akumulatora trakcyjnego. Odpowiada on za sterowanie prędkością obrotową silnika, napęd samochodu i odzyskiwanie energii w fazach hamowania.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

RABUGINO Sp. z o.o.
YETICO S.A.
Etyfol
 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
Takoni Sp. z o.o.
Etisoft Sp. z o.o.