Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Zgodnie z zapowiedzią złożoną przy prezentacji rocznych wyników, Grupa Renault przedstawiła dziś projekt transformacji, którego celem jest uzyskanie ponad 2 miliardów euro oszczędności w ciągu trzech lat, by zapewnić podwaliny pod nową konkurencyjność Grupy.

Trudności, którym Grupa musi stawić czoła, kryzys w przemyśle motoryzacyjnym i paląca potrzeba transformacji ekologicznej stanowią imperatywy, które skłoniły Grupę Renault do przyspieszenia procesu transformacji.

Projekt planu zakłada wzmocnienie odporności firmy na niesprzyjające warunki poprzez wygenerowanie cash flow, przy jednoczesnym skupieniu na potrzebach klienta. Stawia na zwiększenie efektywności działania i rygorystyczną dyscyplinę w wykorzystaniu zasobów.

Projekt planu ma ponadto zapewnić fundament pod trwały rozwój Grupy Renault w przyszłości. We Francji działalność Grupy skupi się na strategicznych dla przyszłości dziedzinach: samochodach elektrycznych, samochodach dostawczych, gospodarce obiegu zamkniętego i innowacjach o wysokiej wartości dodanej.

Działalność prowadzona w regionalnych ośrodkach przemysłowych we Francji, reprezentujących wysoki poziom jakości i efektywności, będzie podstawowym elementem odbudowy pozycji Grupy Renault. Grupa przeprowadzi restrukturyzację działalności zakładu we Flins i Guyancourt.

Zamierza również dostosować zatrudnienie do stanu umożliwiającego powrót do rentownego i trwałego wzrostu, niemniej zobowiązuje się do przeprowadzenia tego procesu we wzorcowym dialogu z partnerami społecznymi i lokalnymi władzami.

Projekt dostosowania stanu zatrudnienia będzie realizowany poprzez przekwalifikowanie, mobilność wewnętrzną i dobrowolne odejścia pracowników. Proces zostanie rozłożony na trzy lata i obejmie blisko 4 600 stanowisk we Francji oraz ponad 10 000 miejsc pracy w innych krajach świata.

- Głęboko wierzę w nasze atuty, wartości i kierownictwo firmy. Zapewnią one powodzenie planu transformacji. Jego wdrożenie przywróci Grupie jej siłę. Planowane zmiany mają fundamentalne znaczenie dla zapewnienia trwałego istnienia firmy i jej długoterminowego rozwoju. Wszyscy razem, przy wsparciu naszych partnerów z Aliansu, będziemy mogli osiągnąć przyjęte cele, a Grupa Renault stanie się w najbliższych latach znaczącym graczem w przemyśle samochodowym. Jesteśmy w pełni świadomi ciążącej na nas odpowiedzialności. Planowana transformacja może zostać zrealizowana jedynie w pełnym poszanowaniu wszystkich stron i w ramach wzorcowego dialogu z partnerami społecznymi - oświadczył Jean-Dominique Senard, prezes Rady Administrującej Renault.

- W niepewnej i złożonej sytuacji projekt ma witalne znaczenie dla zagwarantowania nam wysokich i trwałych wyników oraz zapewnienia zadowolenia klientów, które pozostaje naszym priorytetem. Wykorzystując nasze atuty, takie jak samochody elektryczne, zasoby i technologie Grupy Renault i Aliansu oraz zmniejszając poziom złożoności rozwoju i produkcji naszych samochodów, chcemy osiągnąć oszczędności skali i przywrócić firmie globalną rentowność oraz zapewnić rozwój we Francji i w pozostałych krajach. Realizacja projektu powinna docelowo pozwolić nam patrzeć z ufnością w przyszłość - dodała Clotilde Delbos, p.o. dyrektora generalnego Renault.

Oto najważniejsze elementy projektu:
  • Poprawa efektywności i zmniejszenie kosztów projektowych poprzez wykorzystanie dorobku Aliansu – na kwotę 800 milionów euro
  • Racjonalizacja projektów i rozwoju samochodów: zmniejszenie różnorodności komponentów, zwiększenie standaryzacji, program leader – follower w ramach Aliansu
  • Optymalne wykorzystanie zasobów: koncentracja prac rozwojowych nad strategicznymi technologiami o wysokiej wartości dodanej w ośrodkach projektowych w regionie Ile-de-France, optymalne wykorzystanie zagranicznych ośrodków badawczo-rozwojowych i podwykonawców, optymalizacja sposobu zatwierdzania projektów poprzez większe wykorzystanie technologii cyfrowych.
  • Optymalizacja infrastruktury przemysłowej – na kwotę 650 milionów euro
  • Przyspieszenie transformacji zakładów produkcyjnych poprzez upowszechnienie narzędzi przemysłu 4.0.
  • Usprawnienie procesów projektowych – przyspieszenie digitalizacji i wprowadzenie zasady „design to process”.
  • Dostosowanie mocy produkcyjnych:
    • Światowe zdolności produkcyjne Grupy zostaną obniżone z 4 milionów samochodów w 2019 roku do 3,3 miliona w 2024 roku. (żródło: Harbour).
    • Dostosowanie stanu zatrudnienia.
    • Zawieszenie projektów rozbudowy mocy produkcyjnych w Maroku i Rumunii, zbadanie możliwości dostosowania mocy produkcyjnych Grupy w Rosji, zbadanie racjonalizacji produkcji podzespołów mechanicznych w Korei Południowej i skrzyń biegów w Turcji.
    • o Cztery robocze rozwiązania, których celem jest optymalizacja infrastruktury przemysłowej Grupy Renault we Francji, będą przedmiotem szerokich uzgodnień ze wszystkimi zainteresowanymi stronami, a w szczególności partnerami społecznymi i lokalnymi władzami:
    • Renault rozpoczyna konsultacje dotyczące możliwości utworzenia na północy Francji zoptymalizowanego ośrodka wyspecjalizowanego w samochodach elektrycznych i samochodach dostawczych w oparciu o zakłady w Douai i Maubeuge.
    • Rozpoczęcie analizy zmiany profilu zakładu w Dieppe po zakończeniu produkcji Alpine A110.
    • Utworzenie w zakładzie we Flins ekosystemu gospodarki obiegu zamkniętego łącznie z przeniesieniem działalności z Choisy-le-Roi.
    • Rozpoczęcie strategicznego przeglądu odlewni Fonderie de Bretagne.
  • Zwiększenie efektywności pionów wsparcia - na kwotę 700 milionów euro
  • Optymalizacja kosztów ogólnozakładowych i marketingu: digitalizacja pozwoli na obniżenie kosztów marketingu, racjonalizację organizacji i zmniejszenie kosztów związanych z pionami wsparcia.
  • Skupienie się na kluczowych obszarach działalności w celu lepszej alokacji zasobów
  • Skupienie się na kluczowych obszarach działalności Grupy poprzez restrukturyzację, w szczególności:
    • części sieci dystrybucji RRG w Europie,
    • zbycie udziałów Grupy Renault w Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) w Chinach na rzecz Dongfeng Motor Corporation i zakończenie produkcji samochodów osobowych z silnikami spalinowymi pod marką Renault na rynku chińskim.

Projekty te zostaną przedstawione organom przedstawicielskim pracowników zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Szacowany koszt wdrożenia planu wynosi ok. 1,2 miliarda euro.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

HQ Plastics
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
LINEX Sp. z o.o.
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.