Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
„Grupa Volkswagen w pierwszej połowie roku zanotowała solidne wyniki. Mimo trudnego otoczenia rok 2024 będzie rokiem największej ofensywy produktowej Grupy, a jednocześnie kompleksowej reorganizacji i restrukturyzacji wielu obszarów biznesowych. Osiągnięte wyniki to wspólny wysiłek wszystkich marek.

Pod względem strategicznym trzymamy się wyznaczonego kursu. Programy TOP 10 czynią znaczne postępy. Przyspieszamy naszą globalną strategię tworzenia oprogramowania z międzynarodowymi partnerami. Całkowicie zreorganizowaliśmy nasze pozycjonowanie w Chinach. Programy zwiększające wydajność nabierają tempa w całej Grupie, a nowe produkty zbierają pozytywne recenzje. To dobre podstawy. Niemniej dużo pracy jeszcze przed nami" - powiedział Oliver Blume, CEO Grupy Volkswagen

„Nasza marża w drugim kwartale, przed uwzględnieniem kosztów restrukturyzacji i innych czynników pozaoperacyjnych, jest nieco wyższa od spodziewanej. Ostatecznie liczy się jednak raportowany wynik. Zwrot na poziomie 6,3% po sześciu miesiącach jest poniżej naszych oczekiwań i możliwości, biorąc pod uwagę paletę świetnych pojazdów, nasze marki i naszą globalną pozycję. Biorąc pod uwagę premiery nowych produktów i solidny portfel zamówień, potwierdzamy naszą prognozę na cały rok. Będziemy jednak musieli podjąć znaczne wysiłki, by zmniejszyć koszty w drugiej połowie roku i później, aby osiągnąć nasze cele" - powiedział Arno Antlitz, dyrektor finansowy i operacyjny Grupy Volkswagen.

Przychody ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2024 r. na poziomie 158,8 mld euro; (H1 2023 r.: 156,3 mld euro) - przychody ze sprzedaży Grupy Volkswagen wzrosły dzięki dobrym wynikom usług finansowych. Przychody ze sprzedaży w Dywizji Automotive były stabilne, z niewielkim spadkiem sprzedaży pojazdów na świecie.

Wynik operacyjny w I półroczu 2024 r. na poziomie 10,1 mld EUR, 11% poniżej wyniku z I półrocza 2023 r. (11,3 mld EUR); rentowność operacyjna sprzedaży na poziomie 6,3% - spadek zysku operacyjnego spowodowany był różnymi czynnikami pozaoperacyjnymi, w szczególności nieplanowanymi rezerwami na program odpraw; negatywny wpływ na rentowność sprzedaży miały także większe koszty stałe, wydatki związane z dekonsolidacją VW Bank Russia oraz zamknięciem części działalności związanej z turbinami gazowymi w MAN Energy Solutions.

Solidny wynik w pierwszej połowie 2024 r., zwiększenie marży w drugim kwartale - po skorygowaniu o czynniki nieoperacyjne i przed uwzględnieniem wartości godziwej instrumentów pochodnych poza rachunkowością zabezpieczeń, marża operacyjna w I półroczu 2024 r. wyniosła 7,1%; poprawa marży bazowej o 7,6% w II kwartale 2024 r. w porównaniu do 6,6% marży bazowej w I kwartale 2024 r.

Przepływy pieniężne netto w Dywizji Automotive spadły w pierwszej połowie 2024 r. o 0,1 mld euro (2,5 mld euro) - na przepływy pieniężne netto w Dywizji Automotive miał wpływ wzrostu kapitału obrotowego związanego z wprowadzeniem nowych modeli na rynek i ograniczeniami w dostawach; wysokie przepływy pieniężne netto w drugim kwartale w wysokości 2,9 mld euro, niemal rekompensujące odpływ 3,0 mld euro w pierwszym kwartale 2024 r.

W pierwszej połowie 2024 r. sprzedano 4,3 mln pojazdów; (H1 2023 r.: 4,4 mln) - wzrost w Ameryce Północnej (+8%) i Ameryce Południowej (+15%) niemal zrównoważył spadki w innych regionach, zwłaszcza w Chinach w drugim kwartale.

Nieznaczny wzrost zamówień w Europie Zachodniej w pierwszej połowie 2024 r. - ogólna liczba zamówień w tym regionie wzrosła o 2% i była napędzana głównie przez pojazdy elektryczne (+124%). Portfel zamówień sięga czwartego kwartału.

Prognoza na 2024 rok potwierdzona

Grupa Volkswagen spodziewa się, że przychody ze sprzedaży przekroczą wyniki z poprzedniego roku o maksymalnie 5%. Oczekuje się, że rentowność operacyjna sprzedaży dla Grupy i obszaru biznesowego samochodów osobowych wyniesie od 6,5 do 7%.
W Dywizji Automotive spółka oczekuje, że wskaźnik nakładów inwestycyjnych w 2024 r. wyniesie od 13,5 do 14,5%. Oczekuje się, że przepływy pieniężne netto w 2024 r. wyniosą od 2,5 do 4,5 mld euro. Obejmuje to w szczególności przyszłe inwestycje i wypływy środków pieniężnych z fuzji i przejęć, które stanowią ważny filar transformacji Grupy Volkswagen. Oczekuje się, że płynność netto w Dywizji Automotive wyniesie w 2024 roku od 37 do 39 mld euro. Celem Grupy pozostaje kontynuacja solidnej polityki finansowania i płynności.

Informacje o grupach marek

Grupa marek Core
Przychody ze sprzedaży na poziomie ubiegłego roku; marża operacyjna obniżyła się do 5% z powodu wydatków związanych z restrukturyzacją. Przed ich uwzględnieniem bazowa marża operacyjna wyniosła 6%.

Grupa marek Progressive
Znaczny spadek przychodów ze sprzedaży spowodowany głównie ograniczeniami dostaw w Audi. Marża operacyjna spadła do 6,4%, marża operacyjna przed efektami wyceny wyniosła 7,7%.

Grupa marek Sport Luxury
Spadek przychodów ze sprzedaży spowodowany oczekiwanymi przeciwnościami operacyjnymi; marża operacyjna spadła do 16,4% ze względu na koszty związane z wdrożeniem nowych modeli.

TRATON
Nieznaczny wzrost przychodów ze sprzedaży i wysoka rentowność; utrzymujący się wysoki popyt na usługi związane z pojazdami; marża operacyjna na poziomie 9,1%.

CARIAD
Przychody ze sprzedaży wzrosły ze względu na znaczny wzrost liczby licencji na oprogramowanie. Wynik operacyjny na poziomie roku poprzedniego.

Group Mobility
Usługi finansowe odnotowały wynik operacyjny w wysokości 1,4 mld euro, co oznacza spadek o 2% rok do roku, co można przypisać dekonsolidacji działalności w Rosji.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Wirthwein Polska Sp. z o.o.
Poliamid Plastics Sp. z o.o.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
Nifco Poland Sp. z o.o.
Kempny Komponenty