Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Toyota GR010 HYBRID, najnowszy hipersamochód stworzony przez TOYOTA GAZOO Racing, stanie w sobotę 21 sierpnia do rywalizacji w 89. edycji legendarnego 24-godzinnego wyścigu w Le Mans.

Od trzech lat hybrydowe Toyoty nie mają sobie równych w tym wyścigu, który jak żaden inny sprawdza niezawodność aut i granice wytrzymałości kierowców.

Toyota od blisko 30 lat jest pionierem elektryfikacji w motoryzacji, a swoje rozwiązania testuje na najtrudniejszym polu - w motorsporcie.
Nieprzerwanie od 2012 roku japoński koncern rywalizuje w wyścigach długodystansowych ze swoimi hybrydowymi prototypami, a kulminacyjnym punktem każdego sezonu jest legendarny 24-godzinny wyścig w Le Mans.

W ostatnich trzech latach Toyota wygrywała go z modelem TS050 HYBRID, najbardziej utytułowanym japońskim samochodem wyścigowym.

W 2021 roku wyzwanie podejmie zupełnie nowe auto. Toyota GR010 HYBRID została stworzona zgodnie z przepisami dla nowej, najwyższej klasy Le Mans Hypercar.

Samochód ma napęd na cztery koła oraz mocny układ hybrydowy, na który składają się 3,5-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, który osiąga moc 680 KM i przekazuje ją na koła tylne oraz 272-konny silnik elektryczny opracowany przez ASIN AW i DENSO, który napędza oś przednią. Łączna moc układu hybrydowego wynosi 680 KM, co oznacza, że zaawansowane systemy elektroniczne w GR010 Hybrid są w stanie dozować moc silnika spalinowego w zależności od energii dostarczanej przez silnik elektryczny. Moc maksymalna układu jest ściśle ograniczona przepisami serii.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Wirthwein Polska Sp. z o.o.
EJOT Polska Sp. z o.o. Sp. k.
LINEX Sp. z o.o.
Galwanizer Sp. z o.o.
Poliamid Plastics Sp. z o.o.
ABC Colorex Sp. z o.o.