Fabryka HMMC znajdująca się w miejscowości Nošovice w Czechach, jest jednym z największych i najnowocześniejszych zakładów produkcji samochodów w Europie. Czeska fabryka planuje produkować 30 000 sztuk modelu Kona Electric rocznie. Łączna produkcja w fabrykach Hyundai w Nošovicach w Czechach oraz w Ulsan w Korei, zwiększy ponad trzykrotnie dostępność modelu Kona Electric dla klientów w Europie. Zwiększona produkcja samochodów Kona Electric prowadzić będzie do znacznego skrócenia czasu oczekiwania na dostawę samochodu.
Hyundai wprowadzi również możliwość śledzenia przez klientów szacowanego czasu przybycia ich samochodu Kona Electric do salonu. Po złożeniu zamówienia, narzędzie pozwala klientom śledzić status produkcji oraz planowaną dostawę samochodu za pośrednictwem dealera.
- Wraz z rozpoczęciem produkcji modelu Kona Electric w HMMC, Hyundai umacnia się na pozycji wiodącego dostawcy rozwiązań z dziedziny elektromobilności w Europie. Uruchomienie produkcji w Europie, postrzegamy jako rozszerzenie naszej filozofii „wyprodukowany w Europie dla Europy” , a także poprawę w obsłudze europejskich klientów. Dodatkowo umacniamy pozycję Europy jako miejsca produkcji przyszłych rozwiązań mobilności - powiedział Dong Woo Choi, Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Motor Europe.
Również baterie do modelu Kona Electric będą pochodziły z Europy. Gwarantuje to stabilne dostawy oraz stałą dostępność baterii w procesie produkcji modelu Kona Electric.
Przygotowania czeskiej fabryki do produkcji Hyundaia Kona Electric trwały od ostatnich kilku miesięcy. Wymagało to wprowadzenia dużych zmian w łańcuchu produkcyjnym, zwłaszcza w tłoczni i spawalni. Hyundai Kona Electric to pierwszy samochód z dachem w kolorze różnym od lakieru nadwozia, który produkowany jest w fabryce HMMC, dlatego lakiernia musiała przejść gruntowne zmiany i całkowicie zmienić proces lakierowania. Kona Electric działa również na tej samej linii produkcyjnej co modele i30 i Tucson, dlatego linia finalnego montażu musiała zostać odpowiednio wyposażona, a pracownicy musieli przejść dodatkowe szkolenia.
Specjalnie dla samochodów elektrycznych wprowadzono nowe etapy produkcji obejmujące magazynowanie i instalację baterii wysokiego napięcia. Wybudowano nowy magazyn do przechowywania baterii z oddzielnym łańcuchem dostaw. Zakład jest silnie zautomatyzowany, co oznacza, że zestawy baterii dostarczane są na nowo powstałą linię montażową przez roboty.
W 2020 roku Hyundai dostarczy dla klientów z Europy w sumie około 80 000 samochodów o całkowicie elektrycznym napędzie. Będą to modele Kona Electric, IONIQ Electric i elektryczny SUV z wodorowymi ogniwami paliwowymi NEXO. Hyundai oczekuje, że dzięki tak szerokiej, elektromobilnej gamie modelowej, w 2020 roku stanie się największym dostawcą bezemisyjnych samochodów w Europie.
O Hyundai Motor Manufacturing Czech
Nowoczesna i zaawansowana technologicznie fabryka HMMC to pierwszy zakład produkcyjny marki Hyundai w Europie. HMMC rozpoczął produkcję w listopadzie 2008 roku i zatrudnia obecnie 3300 osób. Produkcja wynosi 1500 samochodów dziennie i ponad 300 000 rocznie. W ubiegłym roku zakład świętował produkcję swojego 3-milionowego samochodu i pierwszego miliona modelu Tucson, który wykorzystuje 70 proc. zdolności produkcyjnej tej fabryki. Samochody produkowane w HMMC dostarczane są do 69 krajów na 5 kontynentach.
Hyundai Kona Electric dołączy do innych modeli marki, które są tam obecnie produkowane: Tucson, i30 Hatchback, i30 Fastback, i30 Wagon oraz sportowych modeli i30 N oraz i30 Fastback N.