Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Dziewięć miesięcy od powstania HYVIA, spółka joint venture Grupy Renault i Plug Power, zajmująca się mobilnością wodorową, otwiera fabrykę na terenie Refactory, kompleksu przemysłowego Grupy Renault, który działa zgodnie z zasadami gospodarki obiegu zamkniętego i jest zlokalizowany we Flins, w regionie Ile-de-France (Francja).

Jest to pierwszy etap realizacji bardziej złożonego projektu przemysłowego. HYVIA uruchamia montaż i testowanie ogniw paliwowych opartych na zaawansowanej technologii Plug Power. Ogniwa o mocy 30 kW będą zasilać przyszłe Renault Master H2-TECH (w wersjach van, podwozie z kabiną i miejski bus).

Pod koniec 2022 roku w zakładzie uruchomiona zostanie także linia montażu stacji tankowania wodoru oraz produkcja niskoemisyjnego wodoru z pierwszego elektrolizera. W ten sposób HYVIA ugruntowuje swoją działalność na terenie Francji i wdraża kompleksowe rozwiązania w zakresie mobilności wodorowej. HYVIA stawia sobie za cel osiągnięcie do 2030 roku 30% udziałów w europejskim rynku lekkich pojazdów dostawczych z napędem wodorowym.

Od dnia powstania, 3 czerwca 2021 roku, HYVIA szybko się rozwija. Fabryka stanowi istotne wyzwanie we wszystkich aspektach – ludzkim, technologicznym i produkcyjnym. Jest doskonałą ilustracją jedynej w swoim rodzaju spółki joint venture, łączącej doświadczenie Grupy Renault – jednego z czołowych podmiotów przemysłu motoryzacyjnego - z doświadczeniem Plug Power - światowego lidera w opracowywaniu kompleksowych, gotowych rozwiązań w zakresie wodorowej mobilności i ogniw paliwowych.
David Holderbach, dyrektor generalny HYVIA

Zakład HYVIA wchodzi w skład klastra Re-energy, naszego strategicznego zakładu we Flins. Jego rosnące znaczenie jest wyrazem zdecydowanych ambicji Grupy Renault rozwijania napędu wodorowego, komplementarnego względem elektromobilności. Przyczyni się on do zwiększenia stopnia integracji na szczeblu lokalnym poprzez tworzenie wartości we Francji i w Europie.
Luca De Meo, dyrektor generalny Grupy Renault

Plug Power jest dumna (z uruchomienia linii montażowej ogniw paliwowych we Francji. Jako wiodący inwestor, od ponad 10 lat naszej obecności w Europie, inwestujemy w rozwój europejskiej mobilności wodorowej. Dzięki HYVII i w ramach współpracy partnerskiej z Grupą Renault, rozwijamy się jeszcze prężniej. Wspólnie podejmujemy znaczące działania na rzecz walki ze zmianami klimatycznymi.
Andrew Marsh, dyrektor generalny Plug Power

Fabryka HYVIA – projekt przemysłowy o szerokim zasięgu

Usytuowana we Flins fabryka HYVIA jest pierwszym etapem większego projektu przemysłowego, który rozpoczyna się dziś na powierzchni 3000 m² z udziałem zespołu około 15 wysoko wykwalifikowanych pracowników – operatorów, kierowników i techników, oddelegowanych z zakładu we Flins.

Bezpieczeństwo, poszanowanie środowiska i wysoka jakość są tu nie tylko głównymi wyzwaniami, ale także priorytetowymi kierunkami działań opartymi na najlepszych praktykach Grupy Renault i Plug Power.

Do końca 2022 roku:
  • Linia montażu i testowania ogniw paliwowych osiągnie przepustowość 1 000 jednostek/rok.
  • Uruchomiona zostanie linia montażu stacji tankowania wodoru.
  • Zaopatrzenie w wodór rozpocznie się z chwilą zainstalowania i uruchomienia elektrolizera o mocy 1 MW, który będzie dostarczał wodór do zakładu (450 kg H2/dzień) na potrzeby testowania ogniw paliwowych i stacji tankowania wodoru.
  •  Widłowe wózki podnośnikowe w zakładzie też będą zasilane wodorem.



W kolejnych latach zakład HYVIA będzie dalej rozwijany w ramach drugiego etapu poprzez poszerzenie bazy produkcyjnej oraz wzmocnienie integracji na szczeblu lokalnym i integracji pionowej.

Ogniwo paliwowe HYVIA - wyzwanie we wszystkich aspektach - ludzkim, technologicznym i produkcyjnym

• Wyzwanie w aspekcie ludzkim

Podobnie jak pozostali pracownicy spółki HYVIA, zespoły inżynierów i pracowników produkcyjnych we Flins przygotowują się do stawienia czoła ambitnym wyzwaniom związanym z ekosystemem wodorowym. Aby osiągnąć ten cel, wszyscy inżynierowie i operatorzy z tego zakładu przeszli specjalistyczne szkolenia we Francji i Stanach Zjednoczonych, aby zdobyć wiedzę i umiejętności niezbędne przy montażu i testowaniu ogniw paliwowych.

Jednym z kluczowych czynników decydujących o sukcesie HYVII jest wzajemne uzupełnianie się zakresów kompetencji pracowników produkcyjnych Grupy Renault i Plug Power.

• Wyzwanie pod względem technologicznym

Ogniwa paliwowe o mocy 30 kW są ogniwami typu PEM (Proton Exchange Membrane – z membraną wymiany protonów), produkowanymi w oparciu o sprawdzoną, zrównoważoną technologię opracowaną przez Plug Power.

W efekcie łączenia się powietrza z wodorem w takim ogniwie powstaje energia elektryczna umożliwiająca zwiększenie zasięgu pojazdu. Strumienie wodoru i powietrza wnikają do wnętrza ogniwa paliwowego. Składa się ono z elektrody ujemnej (anody) i elektrody dodatniej (katody), które są oddzielone od siebie polimerową membraną. Cząsteczki wodoru ulegają rozszczepieniu na elektrony (aniony) i protony (kationy). Elektrony tworzą odrębny obieg prądu, który może być wykorzystany zarówno do zasilania akumulatora trakcyjnego o mocy 33 kW, jak i silnika elektrycznego o mocy 57 kW. Kationy przenikające przez membranę polimerową łączą się z anionami (tlenem) z powietrza i tworzą cząsteczki wody.

• Wyzwanie produkcyjne

Do montażu ogniw paliwowych niezbędny jest rozbudowany układ złożony z około 450 komponentów, strumieni materiałów i mediów (powietrze, wodór, energia elektryczna, ciecz chłodząca i woda). Linia produkcyjna w zakładzie HYVII została zaprojektowana pod kątem składania poszczególnych komponentów, od sterownika i przetwornicy dużej mocy poprzez filtr powietrza, sprężarkę i układ nawilżania membrany, układ chłodzenia aż po końcowy montaż całego ogniwa paliwowego.

Strefa testowania ogniw paliwowych jest już aktywna dzięki dostępności wodoru na terenie tego obiektu, co pozwoli zapewnić najwyższą jakość i bezpieczeństwo ogniw paliwowych.

Spółka HYVIA z siedzibą we Francji

HYVIA potwierdza swoją decyzję o ulokowaniu prowadzonej działalności na terenie Francji. We Francji znajduje się również główna siedziba HYVII, dział inżynieryjny, ośrodek badawczo-rozwojowy, dział integracji systemów wodorowych oraz produkcja pojazdów z napędem wodorowym. Od momentu utworzenia w 2021 roku HYVIA mocno się rozrosła i zatrudnia obecnie 70 specjalistów, w tym silny zespół inżynierów.
0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Galwanizer Sp. z o.o.
QualityHUB24
METCHEM Sp. z o.o.
Bimax Sp. z o.o.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.